Seria największych przegubowych traktorów Quadtrac wzbogaciła się o bezstopniową przekładnię CVXDrive, znaną m.in. z ciągników linii Magnum czy Puma. Oszczędność paliwa dzięki możliwości pracy silnika na niskich obrotach, szybkie rozwijanie docelowej prędkości i płynna praca to największe zalety wprowadzanego przez Case IH rozwiązania. Wcześniej producent stosował w tych modelach przekładnię Full Powershift (16 x 2) z układem automatycznego zarządzania wydajnością (APM).
Wyprodukowana przez firmę ZF bezstopniówka umożliwia wykorzystanie zalet płynnej jazdy od postoju aż po prędkość 40 km/h i do tyłu w zakresie od 0 do 18 km/h. Można zaprogramować pracę z określoną prędkością jazdy lub prędkością obrotową silnika. Resztę wykona oprogramowanie do automatycznego zarządzania wydajnością (APM), które będzie w odpowiedni sposób sterować prędkością obrotową silnika i pracą przekładni.
Ponadto system umożliwia zapisanie do pamięci trzech regulowanych prędkości docelowych między 0-40 km/h, które można modyfikować za pomocą pokrętła i przycisków na Multicontrollerze. Przekładnia ma też funkcję redukcji biegu, która umożliwia maksymalne przyspieszenie. Na uwagę zasługuje również opcja aktywnego zatrzymania, która zapobiega staczaniu ciągnika przy zatrzymaniu na pochyłości bez konieczności użycia hamulca nożnego lub ręcznego. Po 45 sekundach następuje automatyczne zaciągnięcie hamulca postojowego.
Warto zaznaczyć, że w trakcie jazdy można zatrzymać na chwilę ciągnik używając do tego tylko pedału hamulca, a po jego zwolnieniu ciągnik powróci do swej poprzedniej prędkości.
Flagowy model serii Quadtrac CVX oznaczony symbolem 540 CVX osiąga maksymalną moc 613 KM i jest najsilniejszym ciągnikiem z przekładnią bezstopniową (CVT). Z kolei dwa pozostałe modele tej serii - Quadtrac 500 CVX i Quadtrac 470 CVX uzyskują maksymalną moc odpowiednio 558 KM i 525 KM. Napęd ciągników Case IH Quadtrac CVX zapewniają 6-cylindrowe silniki Cursor 13 o pojemności skokowej 12,9 l opracowane przez firmę - FPT Industrial. W dwóch mniejszych modelach zastosowano jednostopniową, a w modelu 540 dwustopniową sprężarkę doładowującą. Co istotne, każda turbosprężarka doładowująca ma własny układ chłodzenia, co pozwala przyśpieszyć reakcję pod obciążeniem o 30%. Silniki spełniają wymogi normy emisji spalin Stage IV dzięki zastosowaniu układu Case IH Hi-eSCR. Maksymalną moc wynoszącą 613 KM silnik rozwija przy 1900 obr/min, a maksymalny moment obrotowy równy 2607 Nm przy 1400 obr/min. Zbiornik paliwa w ciągniku ma pojemność 1230 l, a zbiornik płynu AdBlue - 322 l.
Case IH zatroszczył się także o wydajną hydraulikę do obsługi największych maszyn. Maksymalne natężenie przepływu wynosi 216 l/min (opcjonalnie 428 l/min). Układ pracuje pod ciśnieniem 210 barów i zapewnia zasilanie nawet ośmiu zaworów hydrauliki zewnętrznej. Zaworami oraz tylnym TUZ-em o udźwigu 8949 kg można sterować elektronicznie za pomocą podłokietnika z Multicontrollerem.
StoryEditor
Quadtrac: tego jeszcze nie było
Ciągnik Case IH Quadtrac 540 CVX to najmocniejszy traktor z przekładnią bezstopniową. Jeszcze w tym roku do sprzedaży zostaną wprowadzone trzy nowe modele.