StoryEditor

Rejestracje ciągników w 2020 roku: podsumowanie

Ubiegły rok przyniósł lekkie ożywienie w sprzedaży ciągników. Rolnicy kupują ciągniki o coraz większej mocy i coraz lepiej wyposażone. O podsumowanie roku poprosiliśmy 9 firm z czołówki rankingu sprzedaży.
26.01.2021., 13:01h
Na ten moment długo czekali producenci, importerzy i przede wszystkim dealerzy ciągników rolniczych. W minionym roku rynek ciągników w Polsce urósł o 14% w stosunku do poprzednich wyników z roku 2019. W zakończonym niedawno roku przykręcono 9937 nowych tablic rejestracyjnych!

Szczegółowo o rynku ciągników w Polsce w roku 2020 pisaliśmy TUTAJ.

O komentarz i podsumowanie minionego roku poprosiliśmy 9 firm z czołówki sprzedaży.



New Holland:

Sprzedaż_nowych_ciągników_rejestracje_rynek _ciągników_w_Polsce_New_Holland
Łukasz Chęciński, New Holland
Fakt, że w sprzedaży nowych ciągników rolniczych marka New Holland jest od 12 lat niekwestionowanym liderem, oczywiście daje nam ogromną satysfakcję, ale jednocześnie bardzo nas motywuje. Taki wynik to swego rodzaju duża odpowiedzialność, nie możemy sobie pozwolić, na sprawienie zawodu naszym obecnym i przyszłym Klientom. Dlatego też wciąż sami sobie podnosimy przysłowiową poprzeczkę, wyznaczamy nowe, coraz bardziej ambitne cele, nieustannie pracujemy nad nowymi projektami. Mogę już dziś powiedzieć, że w tym roku zaprezentujemy kilka nowości produktowych ciekawych z perspektywy polskich rolników.
Jestem przekonany, że dzięki naszym działaniom w tym roku zbudujemy jeszcze lepsze relacje z naszymi Klientami, co pozwoli nam na osiąganie kolejnych sukcesów.
Ubiegły rok pokazał, że oczekiwania polskich rolników rosną, decydują się oni na zakup ciągników cechujących się wysoką wydajnością, bogatym wyposażeniem oraz niskim zużyciem paliwa. W odniesieniu do konfiguracji wyposażenia sprzedanych przez nas w 2020 roku ciągników, to można jednoznacznie stwierdzić, że w mocach silnika powyżej 140 KM przednia oś amortyzowana, decyzją naszych Klientów, stała się jedynym wyborem. W kontekście natomiast wyboru przekładni napędowych, cieszy nas natomiast fakt, iż coraz więcej Klientów decyduje się na nasze nowoczesne rozwiązania techniczne, np. przekładnia Dynamic Command, której udział procentowy z miesiąca na miesiąc rośnie zarówno w serii ciągników T6. jak i T5.
W zeszłym roku zaobserwowaliśmy również zwiększone zainteresowanie systemami telematyki oraz precyzyjnego rolnictwa – oczywiście dotyczy to gównie ciągników dużych mocy (powyżej 160 KM), chociaż zdarzyło się kilka przypadków zamówienia tego typu wyposażenia dodatkowego w modelach ciągników o mocach silnika około 100 KM. Zaobserwowaliśmy również wzrost znaczenia bliskości do autoryzowanego punktu dealerskiego, coraz więcej Klientów zwraca uwagę na ten aspekt.
Na koniec pragnę dodać, że w 2020 dużym zainteresowaniem cieszyło się również nasze finansowanie fabryczne CNH Industrial Capital, po które nasi Klienci bardzo chętnie sięgali.
Patrząc na rok 2021 uważam, że powinniśmy oczekiwać podobnych trendów w aspekcie zachowań naszych Klientów w Polsce. Nic nie wskazuje na znaczące zmiany. Jestem pełen optymizmu i wiary, że rolnictwo w naszym kraju będzie nadal skutecznie stawiać czoła wszelkim przeciwnościom, tak jak to miało miejsce w 2020, wliczając w to również  rynek ciągników rolniczych, który moim zdaniem ukształtuje się na podobnym poziomie jak w roku ubiegłym. Jednakże wszystko uzależnione jest od ogólnej sytuacji gospodarczej w naszym kraju i na świecie. Sytuacja pandemiczna też potencjalnie będzie tutaj miała istotne znaczenie.


Kubota:

Sprzedaż_nowych_ciągników_rejestracje_rynek _ciągników_w_Polsce_Kubota
Łukasz Poźniak, Kubota
Miniony rok 2020 był czasem wyjątkowym, a dla nas okazał się okresem pełnym wyzwań, ale i sukcesów. Drugie miejsce na podium oczywiście bardzo nas cieszy, ale jeszcze bardziej cieszą nas historyczne wyniki sprzedaży w kategorii największych, oferowanych przez nas ciągników. Traktory o mocy od 130 do 175 KM mają coraz większy udział w całości naszej sprzedaży. W roku 2020 nabywców znalazło prawie 100 sztuk traktorów największej serii M7002 i M7003. Ogromną satysfakcję daje nam to, że użytkownicy obecnej serii M7003 oraz poprzednich generacji rodziny M7 wypowiadają się o swoich ciągnikach z zadowoleniem. Oczywiście najbardziej popularnymi modelami rolniczymi w naszej gamie były maszyny mniejsze, czyli seria M5001. Takie preferencje klientów dobrze odzwierciedlają strukturę rynku ciągników w naszym kraju, gdzie produkty o mocy około 100 KM nadal stanowią trzon sprzedaży we wszystkich markach. Jesteśmy tym bardziej dumni z sukcesu serii M5001 w tej wysoce konkurencyjnej kategorii. Od lat naszą gwiazdą sprzedaży pozostaje model sadowniczy L2501. Jego nieustająca popularność wśród nabywców świadczy o tym, że przemyślane rozwiązania połączone z japońską jakością naprawdę sprawdzają się w codziennej pracy.
Odpowiedź na pytanie o bieżące preferencje klientów jest bardzo złożona. Z jednej strony widzimy, że coraz więcej rolników wybiera ciągniki do określonych prac, bardzo mocno specjalistycznych zadań. Mam tutaj na myśli ciągniki dla klientów takich jak producenci owoców miękkich, sadownicy czy producenci warzyw. Niejednokrotnie potrzebują oni mocno wyspecjalizowanego i dobrze wyposażonego ciągnika, aby mógł współpracować z określonym osprzętem. Przeważnie operatorem tego ciągnika jest jego właściciel, dlatego też Ci klienci zwracają uwagę na wygodę, czyli na kabinę ciągnika, klimatyzację oraz komfort jazdy. Z drugiej strony bardzo dużą grupę stanowią klienci, którzy szukają uniwersalnego, prostego ciągnika. Taki sprzęt zastępuje w głównej mierze stare, użytkowane przez wiele lat ciągniki. Nic więc dziwnego, że preferencje tych poszczególnych grup nabywców determinują wybierane specyfikacje. Trudno więc mówić o najpopularniejszym wariancie, choć nadal widać, że jednym z czynników naszego sukcesu rynkowego pozostaje polityka oferowania bogatego wyposażenia, które nie wymaga dopłat.
Rok 2021 pozostaje wielką niewiadomą i liczba znaków zapytania dotyczących następnych 12 miesięcy jest dużo większa niż dotychczas – szczególnie w zakresie tego, czy działania sprzedażowo-marketingowe wrócą na swoje dotychczasowe tory, czy też nadal będziemy operować głównie w Internecie. Jeżeli chodzi o wielkość sprzedaży, prognozujemy, że nabywców znajdzie ponad 9,5 tysiąca nowych ciągników. Jednocześnie sądzimy, że poszczególne segmenty rynku – jak na przykład rynek ciągników kompaktowych - będą nadal cechowały się wysoką dynamiką wzrostu. Wiele jednak zależy od tego, co przyniesie 12 najbliższych miesięcy. Wszyscy chyba zadajemy sobie pytanie, jak będzie rozwijała się pandemia i jaki wpływ wywrze na działania w naszej branży. Mimo wszystko patrzymy w przyszłość z optymizmem i staramy się dostarczać klientom ciekawe oferty zakupu niezawodnych produktów.


John Deere:

Sprzedaż_nowych_ciągników_rejestracje_rynek _ciągników_w_Polsce_John_Deere
Katarzyna Lewicka, John Deere
Zważywszy na sytuację pandemiczną, wyniki sprzedażowe należy uznać za udane. Osiągnęliśmy wzrost sprzedaży dużych ciągników zarówno wolumenowo jak i wzrost udziału w rynku do poziomu prawie 30% w roku rozliczeniowym 2020. Co istotne, klienci doceniają nasz wkład w rozwój telematyki i rozwiązań wspierających automatyzację pracy maszyn, wybierając ciągniki wyposażone w system JDLink oraz zaawansowane funkcje AutoTrac.
Potwierdzają to również statystyki sprzedaży w segmencie 150 KM+ (duże ciągniki), w którym John Deere uzyskał wzrost sprzedaży o 1,34%, notując tym samym wynik 29,57% udziału w rynku. W roku rozliczeniowym 2020 zarejestrowano 542 sztuki takich maszyn, a 1/5 stanowiły ciągniki 7R i 8R, pozostałe to 6M i 6R dużych mocy.
Ponadto warte podkreślenia jest to, że w 2020r. ciągnik 6155M rejestrowany był w ilości 172 sztuk, a w segmencie mocy 110KM – 140KM bezkonkurencyjny był 6120M z wynikiem 209 sztuk.
Kolejny rok – 2021 to niewątpliwe wyzwania – jeszcze więcej połączonych maszyn i koncentracja na wsparciu pozwalającemu naszym klientom na podejmowanie świadomych, ekonomicznie racjonalnych i efektywnych decyzji, dzięki cyfrowemu wsparciu na najwyższym, światowym poziomie.
Rok 2021 to również okazja do świętowania, bowiem to wtedy fabryka w Mannheim, gdzie produkowane są ciągniki 6M oraz 6R, będzie obchodzić 100-lecie produkcji ciągników!



Deutz-Fahr:

Sprzedaż_nowych_ciągników_rejestracje_rynek _ciągników_w_Polsce_Deutz-Fahr
Stanisław Gozdek, SDF, Deutz-Fahr
Rok 2020, to kolejny dobry rok dla firmy SDF oraz marki DEUTZ-FAHR. Biorąc pod uwagę rynek ciągników powyżej >50KM uzyskaliśmy III miejsce w sprzedaży i udziały rynkowe na poziomie 11,4%. Wprowadziliśmy w rynek blisko 1000 ciągników generując 20% wzrost sprzedaży, względem 13% wzrostu rynku. Cieszy nas też fakt, że coraz więcej klientów jest zainteresowanych maszynami DF wyższych mocy >180KM, w roku 2020 zanotowaliśmy imponujący 90% wzrost sprzedanych maszyn. Nasza obecna oferta jest dość szeroka i dobrze dopasowana do potrzeb polskiego rolnictwa. Obecnie możemy zaoferować naszym klientom maszyny bardzo proste, ale też te wykorzystujące najbardziej zaawansowaną technologię, co bezpośrednio przekłada się między innymi na wzrost udziałów. Dodatkowo ułatwiamy naszym klientom zakupy tworząc pakiety obejmujące dogodne formy finansowania na preferencyjnych warunkach. Dopełnieniem naszej oferty jest obsługa posprzedażna, realizujemy ją przez doświadczoną sieć sprzedaży i serwisu, obecnie to 21 firm, z wieloma z nich współpracujemy już od ponad 20 lat. Wśród najczęściej sprzedawanych modeli DEUTZ-FAHR w roku 2020 znalazły się dwa ciągniki specjalistyczne: model Agroplus F70 65KM, który skierowany jest dla klientów gdzie głównym wyznacznikiem jest cena i prostota maszyny oraz flagowiec dla wymagających, model 5080DS 75KM, który oferuje komfort oraz osiągi na najwyższym poziomie. W ciągnikach rolniczych <80KM prym wiodą następcy Agroluxa: modele 4080E oraz 5080D Keyline 75KM, które skierowane są dla odbiorców poszukujących prostych rozwiązań, a w przypadku modelu 5080D Keyline, również maksymalnego komfortu użytkowania. Wraz ze wzrostem mocy rośnie standard maszyny. Wielozadaniowa seria 5G ma do zaoferowania: wydajny 4 cylindrowy silnik bez systemu SCR i DPF, przekładnię 40km/h z pięcioma głównymi przełożeniami, komfortową dwumiejscową kabinę z klimatyzacją, rewers z systemem stop&go, półbiegi, elektroniczny podnośnik, szerokie ogumienie i wiele więcej… model 5090.4G 88KM , 5120G 116KM oraz bezkonkurencyjny hit sprzedaży model 5110G 113KM, dostępny również w promocyjnym pakiecie z profesjonalnym ładowaczem czołowym FZ20 PL. Model 5110G zajął I miejsce w sprzedaży dla ciągników >100KM oraz II miejsce analizując cały rynek nowych ciągników. W klasie maszyn premium >150KM wciąż liderem sprzedaży jest model Agrotron 6165 RCSHIFT 171KM produkowany w bawarskim Lauingen, zapewniający maksymalną wydajność oraz ekonomię użytkowania. Źródłem mocy jest w tym modelu 6 cylindrowy silnik DEUTZ TCD6.1 STAGE 5. W promocyjnym pakiecie wyposażenia ciągnik posiada m/innymi: amortyzowaną oś przednią, amortyzowaną kabinę, pneumatyczny fotel operatora z podłokietnikiem, przedni podnośnik, układ hydrauliczny load sensing z pompą o wydajności 160l/min, szerokie ogumienie 650/65R38, oraz zrobotyzowaną przekładnię ULTRA ECO z funkcją tempomatu zapewniającą prędkość 40km/h przy prędkości silnika zaledwie 1224obr/min. Oczywiście każdy z modeli Agrotron serii 6 można doposażyć we wszelkie nowinki techniczne z zakresu rolnictwa precyzyjnego, jednak większość z naszych klientów decydowała się na pakiet promocyjny. Agrotron 6165 zamyka listę masowo sprzedawanych ciągników z naszej oferty. Należy jednak pamiętać, że I miejsce zajął model 5110G.
Z uwagi na aktualną sytuację w kraju i na świecie trudno przewidywać rynek 2021. Warto rozważyć jednak dwa scenariusze: spadek do poziomu ok. 9000szt lub dalszy wzrost do ok. 11000szt. Wszystko zależeć będzie od ogólnej koniunktury w polskim rolnictwie oraz dystrybucji funduszy przez ARiMR w bieżącym roku i oczywiście stanu pandemii. Przy tak niestabilnej sytuacji nie ośmielę się teraz odpowiedzieć. Jednocześnie informuję, że wraz z nowym rokiem uruchamiamy nowe promocje dla naszych klientów,  część z nich została już ogłoszona,  zapraszam do dealerów DEUTZ-FAHR.


Zetor:

Sprzedaż_nowych_ciągników_rejestracje_rynek _ciągników_w_Polsce_Zetor
Petr Konstacky, Zetor
Rok 2020 okazał się wyjątkowym rokiem dla całej gospodarki światowej z powodu pandemii Covid-19. Również branża rolnicza odczuła jego skutki , choć na pewno znacznie mniejsze niż np. branża usługowa. Jeśli chodzi  o markę ZETOR to udało nam się uzyskać sprzedaż wyższą niż w roku 2019 i nasz przebój rynkowy Zetor Major CL 80 kolejny już rok okazał się nr 1 na rynku za co serdecznie dziękujemy naszym klientom. Wprowadziliśmy także do sprzedaży nową Forterrę, która dopełniła portfolio Zetora w nowym designie „By Pininfarina”. Rok 2021 powinien w branży rolniczej przynieść wreszcie jakieś pozytywne zmiany i poprawę nastrojów wśród rolników co na pewno odbije się pozytywnie na sytuacji wszystkich producentów sprzętu dla rolnictwa. Również kończący się PROW 2014-2020, w którym zostało jeszcze prawie 50% środków do wydania w ciągu 2 lat powinien znacznie  wspomóc polskie rolnictwo.


Case IH:

Sprzedaż_nowych_ciągników_rejestracje_rynek _ciągników_w_Polsce_Case IH
Tomasz Dembiński, Case IH
Kończymy rok w pozytywnych nastrojach z uwagi na rosnące zainteresowanie naszymi ciągnikami oraz maszynami żniwnymi. Marka Case IH przy zwiększeniu udziału rynkowego do niemal 8% osiągnęła wzrost sprzedaży na poziomie 29% i z 772 rejestracjami zamknęła rok 2020. Bardzo cieszy popularność naszych bestsellerowych ciągników powyżej 120 KM: modelu Maxxum 125 oraz modelu Puma 150. Ogólnie, w mocach powyżej 120 KM osiągnęliśmy ogromny wzrost na poziomie 63% w porównaniu do roku 2019. Ubiegłoroczne wybory naszych klientów potwierdzają, że polskie gospodarstwa potrzebują mocniejszych maszyn. W ślad z tym idą innowacje sprzętowe, które wpływają na efektywność maszyn, ale również komfort pracy operatora. Pierwsze rozmowy z potencjalnym klientem często rozpoczynają się od ustalenia podstawowych potrzeb, jednak dopiero głębsza analiza i zrozumienie specyfikacji gospodarstwa pozwala na bogatszą, dopasowaną kompletację. Automatyczne przekładnie są z jednym z tych elementów, które przekonują klientów do wskoczenia z zupełnie inny poziom pracy z maszyną.
Prognozę na 2021 rok opieram na udanym sezonie żniwnym 2020, kolejnymi naborami w ramach środków unijnych oraz zamówieniami złożonymi przez klientów w ostatnich miesiącach. Szacuję, że rynek będzie się dalej rozwijał, jednak dynamika wzrostu spadnie. Spodziewam się wolumenu na poziomie 10 000 rejestracji nowych ciągników. W dalszym ciągu należy się spodziewać rosnącego zainteresowania maszynami wyższych mocy.



Massy Ferguson:

Sprzedaż_nowych_ciągników_rejestracje_rynek _ciągników_w_Polsce_Massey_Ferguson
Przemysław Jocz, Massey Ferguson
Marka Massey Ferguson w roku 2020 zarejestrowała 592 ciągniki co przy rynku 9891 sztuk dało nam wynik 6% udziałów rynkowych (dokładnie 5,99 %). Jesteśmy bardzo zadowoleni  z tego wyniku ponieważ rynek ciągników  w 2019 roku był na poziomie 8672 sztuk, a w tym samym czasie w 2020 mamy 9891 sztuk co oznacza wzrost na poziomie 14 %, przy czym wzrost udziałów rynkowych uzyskaliśmy większy o 28%, posiadając bardzo ograniczoną ofertę w przedziale mocy 0-75 KM. Nie lubię wracać do historii bo ona już się zapisała, ale w 2016 nasze udziały wynosiły 2,10%, 2017 to 3,14%. Obecne dane są dowodem na to, że cały zespół Massey Ferguson wraz z naszymi dilerami  pisze nowy rozdział dla naszej marki w Polsce. Z całej ilości zarejestrowanych ciągników 221 sztuk to seria 5700 D4, ciężko jednoznacznie określić tu specyfikację bo jest ona zależna od rejonu Polski, preferencji klienta. Na pewno nie sprzedaje się dzisiaj ciągnika bez klimatyzacji czy fotela pneumatycznego. Massey Ferguson z nową organizacją sieci dealerskiej pokazał wzrost w ciągnikach o mocy powyżej 210 KM, osiągając udział rynkowy na poziomie 13,24% co klasuje nas na 3 pozycji na rynku. Oznacza to że zaufała nam duża grupa klientów inwestująca w zaawansowanie technologicznie  ciągniki, nowoczesne rozwiązania, ekonomia i poziom komfortu.
Prognoza na 2021. Chcielibyśmy aby ten rynek był w miarę ustabilizowany co pozwoliłoby nam i dealerom lepiej planować biznes. Prognozujemy rynek na poziomie większym niż 9000 sztuk.


Claas:

Sprzedaż_nowych_ciągników_rejestracje_rynek _ciągników_w_Polsce_Claas
Krystian Jarzębowski, Claas
W roku 2020 ze względu na pandemię musieliśmy nauczyć się żyć i pracować inaczej. W CLAAS Polska wprowadziliśmy wiele narzędzi umożliwiających zdalne wsparcie klientów w wyborze maszyny. Uruchomiliśmy specjalną platformę internetową „Bezpieczne relacje”, następnie został otwarty   konfigurator maszyn CLAAS on-line dla Klientów, webinaria z klientami czy wreszcie cały wachlarz szkoleń prowadzonych online przez Produkt Managerów CLAAS Polska. Staraliśmy się w ten sposób dotrzeć do klientów bez narażania ich na niepotrzebne ryzyko oraz zachowując wszelkie obostrzenia dotyczące kontaktów.
Po podsumowaniu sezonu okazało się, że Polski rynek ciągnikowy nie tylko pozostał stabilny, ale się zwiększył. W podsumowywanym przez nas roku obrachunkowym, który w CLAAS zakończyliśmy z końcem września, nasz udział rynkowy w segmencie ciągników rolniczych (pow. 50 KM) pozostał stabilny i wyniósł około 5%. Bardzo nas cieszy, że w segmencie ciągników dużych (powyżej 180 KM) coraz częściej z szerokiej oferty wybierane są ciągniki CLAAS. W tym segmencie zanotowaliśmy znaczny wzrost udziału rynkowego i wskoczyliśmy na 3 miejsce w rankingu sprzedaży.
Wśród wszystkich ciągników CLAAS największym zainteresowaniem cieszyły się w roku 2020 modele ciągników CLAAS ARION 420, CLAAS ARION 610 oraz CLAAS AXION 800. Specyfikacja tych ciągników najczęściej obejmowała wiele opcji wpływający na komfort oraz wydajność pracy: resorowana przednia oś, pneumatyczna amortyzacja fotela operatora, przekładnia z automatyką przełożeń, klimatyzacja, wyższa wydajność pompy hydraulicznej, większe rozmiary kół itp.. Większość z tych opcji zostało zawartych w specjalnych wersjach specyfikacji  FIRST CLAAS. Na początku roku kalendarzowego 2021 lista ciągników promocyjnych została powiększona o dwa nowe modele ATOS 350 oraz ARION 510. Do promowanych maszyn dołączyły również modele AXION serii 800 w dobrze znanej naszym klientom wersji promocyjnej CONCEPT.
Z sukcesem zaprezentowaliśmy klientom w roku 2020 kilka nowości:
- AXION 960TT – ciągnik kołowo – gąsienicowy, który dzięki gąsienicowemu zawieszeniu na tylnej osi posiada bardzo dobre zdolności trakcyjne oraz co podkreślają nasi klienci bardzo wysoki komfort przy zachowaniu dopuszczalnej przepisami szerokości transportowej;
- XERION 5000 TS, ciągnik dużej mocy z napędem za pomocą 4 gąsienic dla zwiększenia  i tak niesamowitej siły uciągu. W tym ciągniku klienci podkreślają również wyjątkowy komfort prowadzenia i niewiarygodną wręcz przy tym gabarycie zdolność do manewrowania oraz możliwość łatwej zamiany wózków gąsienicowych na koła.
- System CEMOS do ciągników, który potrafi podpowiadać na bieżąco operatorowi ustawienia zarówno ciągnika jak i maszyny towarzyszącej, aby zoptymalizować pracę całego zestawu. Podczas niezależnych testów polowych przeprowadzonych przez DLG ciągniki CLAAS AXION serii 800 dzięki systemowi CEMOS osiągały wyższą wydajność o 16,3% i jednocześnie niższe zużycie paliwa o 16,8%. 
Obserwujemy nastroje wśród naszych klientów, nadal wyczuwalne są obawy przed skutkami konronawirusa. Dobre zbiory w sezonie 2020 oraz wysokie ceny płodów rolnych napawają optymizmem. Cały czas dążymy do poprawienia oferty i rozwijamy różne oferty finansowania ciągników CLAAS w tym cieszący się rosnącym zainteresowaniem wynajem długoterminowy.
Przed nami kolejny sezon pełen wyzwań. Sytuacja „pandemiczna” nadal nie została opanowana, słyszymy o kolejnych blokadach i ograniczeniach w całej Europie. Z drugiej strony cieszą nas przyspieszone prace nad programami pomocowymi z Unii Europejskiej, które w dużej mierze przyczyniają się do wzrostów rynków sprzedaży.


Valtra:

Sprzedaż_nowych_ciągników_rejestracje_rynek _ciągników_w_Polsce_Valtra
Dariusz Lewandowski, Valtra
Rok 2020 przejdzie do historii jako najbardziej zaskakujący i pełen wyzwań z jakimi przyszło nam się mierzyć. Pod względem sprzedażowym uważam go za bardzo udany. Wprowadziliśmy na rynek bardzo podobną liczbę ciągników co w roku 2019. Jestem szczególnie dumny z premiery serii G na polskim rynku, która odbyła się w wrześniu 2020 roku, choć nie widać ich jeszcze w rejestracjach, spotkała się ona z bardzo pozytywnym odbiorem wśród klientów.
Najbardziej popularne modele to T144, T174 oraz T194 w różnych wariantach specyfikacji. Co mnie najbardziej cieszy to fakt, że 110 klientów wybrało ciągniki z naszego studia Unlimited, w tym osiemdziesięciu zdecydowało się na traktor Valtra z pełnym pakietem nawigacji.
W przyszłość patrzę z optymizmem. Zakładamy jako Valtra, że rynek ciągników utrzyma się na podobnym poziomie jak w roku 2020. W roku 2021 chcemy się skupić na rozwoju w innych segmentach mocy niż 150 - 250 KM.
Dawid Konieczka
Autor Artykułu:Dawid Konieczka

redaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
24. grudzień 2024 17:26