O zapoczątkowanej w marcu współpracy dwóch koncernów Kubota Corporation i Escorts Limited pisaliśmy TUTAJ. Wprowadzony na rynek ciągnik ma trzycylindrowy silnik o pojemności 1318 cm3 spełniający normę emisji spalin Stage V i generujacy 25 KM. EK1-261 ma 24-litrowy zbiornik paliwa, a także napęd na cztery koła, który działa w oparciu mechaniczną przekładnię w układzie constant mesh, która oferuje 9 biegów do przodu i 3 do tyłu. Kubota podkreśla ergonomiczny układ elementów sterujących, który pozwala użytkownikom zmieniać biegi z łatwością, a prowadzenie ułatwia wspomaganie kierownicy.
Do wydajnej pracy traktorka EK1-261 wystarczy pompa hydrauliczna o wydatku 20 l/min. To w zupełności wystarczy by uzyskać krótki czas reakcji ładowacza czołowego oraz na wysoki udźwig tylnego podnośnika wynoszący 750 kg. Wyposażenie seryjne obejmuje tylną sekcję hydrauliczną z zaworami dwustronnego działania oraz dwie prędkości WOM: 540 i 540 eco. Światła drogowe wyróżniają się technologią LED. W standardzie użytkownik otrzymuje również poręczną skrzynkę narzędziową.
EK1-261 to jeden z niewielu ciągników w tym segmencie rynku, który oferuje tylny podnośnik z kontrolą pozycyjną i siłową. Ciągnik dostępny jest z trzema typami ogumienia, przygotowanymi do różnych zastosowań: rolnicze, trawiaste oraz przemysłowe. Jak informuje Kubota, nowy model - opracowany z myślą o wymaganiach klientów poszukujących nieskomplikowanego i trwałego traktora – trafi do sprzedaży pod koniec roku 2020.