Kontrola końca gwarancji, to tegoroczna nowość w serwisowej ofercie firmy Claas. Jak zapewnia Burdziuk właściwa troska o sprzęt niezbędna jest także w końcowym okresie trwania gwarancji. Umożliwia to zdiagnozowanie i usunięcie wszelkich nieprawidłowości jeszcze przed upływem okresu gwarancji. Aby naprawa nie obciążyła kieszeni rolnika, ewentualna usterka musi mieścić się w warunkach gwarancyjnych dla danej maszyny. Akcją objęte są zakupione w ostatnim czasie ciągniki, ładowarki teleskopowe, sieczkarnie samojezdne i kombajny do zbioru zbóż.
Podczas wizyty serwisu fachowej ocenie poddawane są:
- systemy elektroniczne i elektryczne,
- układ hamulcowy i kierowniczy,
- zawieszenie osi,
- napęd silnika i układ hydrauliczny,
- przekładnia jazdy, przekładnia WOM,
- kabina.
Drobiazgowa kontrola zajmie ekipie kilka godzin, ale pozwoli to uzyskać dokładny obraz stanu technicznego ciągnika lub innej maszyny i zoptymalizować ich pracę.
Dla rolników chcących korzystać z uprawnień gwarancyjnych mimo upływu gwarancji firma Claas umożliwia jej wydłużenie o maksymalnie 4 lata. Programem MaxiCare objęte mogą być kombajny, sieczkarnie, ciągniki i ładowarki Claas. Opłata za wydłużoną gwarancję uzależniona jest od czasu użytkowania danej maszyny w roku, a dopuszczalny limit jej trwania wynosi 5 tysięcy godzin. W przyszłości programem MaxiCare objęte będą prasy rolujące i kostkujące.
Kompetentna obsługa maszyn po sprzedaży ma duże znaczenie dla Claas Polska, dlatego firma inwestuje w szkolenia kadry serwisowej i rolników. Służy do tego nowoczesna akademia w Niepruszewie koło Poznania z zapleczem technicznym umożliwiającym pełną obsługę maszyn marki Claas. Mogliśmy się o tym przekonać w trakcie specjalnej konferencji prasowej poświęconej ofercie serwisu maszyn Claas, która odbyła się w siedzibie firmy w Niepruszewie.
Fot. firmowe