Kabina/ergonomia: sześć słupków, dobrze wykonana, wnętrze jasne, obszerna (1,55 × 1,28 m). Wygodne wejście, kierownica odchyla się po wciśnięciu pedału, dobre drzwi. Wygodny fotel pneumatyczny, brakuje fotela dla pasażera. Boczne szyby uchylne, nie ma szyberdachu. Wygodne otwieranie/zamykanie tylnej szyby. Mała szyba poniżej umożliwia obserwację końcówek ramion podnośnika. Dobra widoczność we wszystkich kierunkach. Wygodna obsługa klimatyzacji. Wszystkie elementy obsługowe dobrze rozmieszczone i oznaczone. Najcichszy ciągnik w teście.
Silnik: silnik Dooson ma 4 cylindry i osiąga na WOM 63 kW/86 KM, jednostkowe spalanie 290 g/kWh, bardzo blisko średniej (288 g/kWh). SCR, konieczne AdBlue. Bardzo dobry gaz ręczny. Powyżej 1300 obr./min pamięć obrotów, można ją programować jak tempomat w samochodzie. Przycisk ECO ogranicza obroty silnika, aby oszczędnie pracować.
Przekładnia: rewers, 4 grupy, 4 biegi główne i 2 przełożenia pod obciążeniem. Na lekko pracującej dźwigni zmiany biegów są dwa przyciski: do zmiany przełożeń pod obciążeniem oraz sprzęgła – dobrze funkcjonuje. Do pracy w polu 11 biegów. Precyzyjnie działający rewers przy kierownicy...
Jesteś w strefie Premium
StoryEditor
Test ciągników 100 KM: Kioti PX 1153
Kioti to komfortowy ciągnik z dobrą przekładnią. Mimo to znaleźliśmy w nim wiele niedogodności.