StoryEditor

Test ciągników 100 KM: Kioti PX 1153

Kioti to komfortowy ciągnik z dobrą przekładnią. Mimo to znaleźliśmy w nim wiele niedogodności.
29.05.2018., 16:05h
Kabina/ergonomia: sześć słupków, dobrze wykonana, wnętrze jasne, obszerna (1,55 × 1,28 m). Wygodne wejście, kierownica odchyla się po wciśnięciu pedału, dobre drzwi. Wygodny fotel  pneumatyczny, brakuje fotela dla pasażera. Boczne szyby uchylne, nie ma szyberdachu. Wygodne otwieranie/zamykanie tylnej szyby. Mała szyba poniżej umożliwia obserwację końcówek ramion podnośnika. Dobra widoczność we wszystkich kierunkach. Wygodna obsługa klimatyzacji. Wszystkie elementy obsługowe dobrze rozmieszczone i oznaczone. Najcichszy ciągnik w teście.

Silnik: silnik Dooson ma 4 cylindry i osiąga na WOM 63 kW/86 KM, jednostkowe spalanie 290 g/kWh, bardzo blisko średniej (288 g/kWh). SCR, konieczne AdBlue. Bardzo dobry gaz ręczny. Powyżej 1300 obr./min pamięć obrotów, można ją programować jak tempomat w samochodzie. Przycisk ECO ogranicza obroty silnika, aby oszczędnie pracować.

Przekładnia: rewers, 4 grupy, 4 biegi główne i 2 przełożenia pod obciążeniem. Na lekko pracującej dźwigni zmiany biegów są dwa przyciski: do zmiany przełożeń pod obciążeniem oraz sprzęgła – dobrze funkcjonuje. Do pracy w polu 11 biegów. Precyzyjnie działający rewers przy kierownicy...
Pozostało 64% tekstu
Ten artykuł jest dostępny tylko dla Prenumeratorów
Zyskaj dostęp do wszystkich treści Premium i e-wydań z Prenumeratą Cyfrową lub Drukowaną. Wybierz pakiet dla siebie i korzystaj tak, jak lubisz.
Masz Prenumeratę top agrar Polska, ale nie wiesz, jak dodać numer klienta na portalu?Kliknij tu, przygotowaliśmy dla Ciebie instrukcję rejestracji.
Dawid Konieczka
Autor Artykułu:Dawid Konieczka

redaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
22. grudzień 2024 16:17