StoryEditor

Test ciągników 100 KM: Kioti PX 1153

Kioti to komfortowy ciągnik z dobrą przekładnią. Mimo to znaleźliśmy w nim wiele niedogodności.
29.05.2018., 16:05h
Kabina/ergonomia: sześć słupków, dobrze wykonana, wnętrze jasne, obszerna (1,55 × 1,28 m). Wygodne wejście, kierownica odchyla się po wciśnięciu pedału, dobre drzwi. Wygodny fotel  pneumatyczny, brakuje fotela dla pasażera. Boczne szyby uchylne, nie ma szyberdachu. Wygodne otwieranie/zamykanie tylnej szyby. Mała szyba poniżej umożliwia obserwację końcówek ramion podnośnika. Dobra widoczność we wszystkich kierunkach. Wygodna obsługa klimatyzacji. Wszystkie elementy obsługowe dobrze rozmieszczone i oznaczone. Najcichszy ciągnik w teście.

Silnik: silnik Dooson ma 4 cylindry i osiąga na WOM 63 kW/86 KM, jednostkowe spalanie 290 g/kWh, bardzo blisko średniej (288 g/kWh). SCR, konieczne AdBlue. Bardzo dobry gaz ręczny. Powyżej 1300 obr./min pamięć obrotów, można ją programować jak tempomat w samochodzie. Przycisk ECO ogranicza obroty silnika, aby oszczędnie pracować.

Przekładnia: rewers, 4 grupy, 4 biegi główne i 2 przełożenia pod obciążeniem. Na lekko pracującej dźwigni zmiany biegów są dwa przyciski: do zmiany przełożeń pod obciążeniem oraz sprzęgła – dobrze funkcjonuje. Do pracy w polu 11 biegów. Precyzyjnie działający rewers przy kierownicy...
Pozostało 64% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
Dawid Konieczka
Autor Artykułu:Dawid Konieczka

redaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
22. listopad 2024 00:33