StoryEditor

Test ciągników 100 KM: Landini 5–110H

Mocny silnik, niskie spalanie i komfortowa przekładnia. Landini zrobił bardzo dobre wrażenie.
29.05.2018., 17:05h
Kabina/ergonomia: nowoczesna, z czterema słupkami, dużo miejsca (1,44 × 1,44 m). Z tyłu przestrzeń ograniczona przez elementy wentylacji, dlatego nie można daleko odsunąć fotela, traktorzyści o wzroście powyżej 1,80 m mają mało miejsca. Fotel pneumatyczny, składany fotel pasażera. Dobre wejście z lewej strony, z prawej możliwe. Dobra widoczność. Szyba zachodzi wysoko na dach, można ją otwierać, jest także okno dachowe. Widoczność do tyłu i na dół ogranicza belka poprzeczna, od góry elementy wentylacji. Kierownica i deska rozdzielcza odchylają się po wciśnięciu pedału. Elementy obsługowe logicznie rozmieszczone.

Silnik: czterocylindrowy Perkins jest mocny (maks. na WOM 76 kW/103 KM) i oszczędny (266 gkW/h). Wyróżnia go wysoki moment obrotowy. Landini ma filtr cząstek stałych, który wymaga okresowej regeneracji – traktorzysta może przeprowadzić ją sam wciskając przycisk. Pedał gazu ciasno umieszczony między pedałem hamulca i prawą konsolą. Gaz ręczny ma bardzo dobrą lokalizację, ale trudno go obsługiwać.

Przekładnia: dużo biegów, 3 grupy i przekładnia pełzająca, 4 biegi i przełożenia pod obciążeniem (tylko do przodu). Łączni...
Pozostało 66% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
Dawid Konieczka
Autor Artykułu:Dawid Konieczka

redaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
24. listopad 2024 20:42