StoryEditor

Test ciągników 100 KM: Tym T1054

Traktor Tym T1054 wyróżnia się przydatnymi detalami. Wyniki 
z hamowni mieszczą się w środkowym przedziale.
30.05.2018., 08:05h
Kabina/ergonomia: wykonana w starym stylu, ma sześć słupków i sporo miejsca (1,40 × 1,35 m). Dominują brązowe plastiki. Wejście z obu stron dzięki dużym stopniom wygodne, z prawej utrudnia dźwignia zmiany biegów. Otwarte drzwi wystają bardzo mocno (83 cm). Fotel mechaniczny (pneumatyczny w opcji), nie ma fotela dla pasażera. Kierownica odchyla się, trudno ją zablokować w wybranej pozycji. Wygodne otwieranie tylnej szyby, dobra widoczność (do tyłu ogranicza ją silnik wycieraczki). Tym jest dość głośny, mocno hałasuje przekładnia. Elementy obsługowe na dobrym miejscu.

Silnik:  jednostka Doosan przekazuje na WOM maksymalnie 62 kW/83 KM, a spalanie wynosi 297 g/KWh – to o 11 g/kWh więcej niż średnia. Oprócz ON trzeba tankować także AdBlue. Silnik zdobywa punkty za wysoki moment obrotowy i szeroki zakres stałej mocy. Podobał nam się pedał gazu, tak samo gaz ręczny. Brakuje pamięci obrotów silnika.

Przekładnia: przekładnia z rewersem ma 4 grupy (C, L, M, H), 4 biegi główne i dwa zmieniane pod obciążeniem (32/32). Do pracy w polu jest 10 przełożeń. Dźwignia zmiany biegów jest dość długa. Nie ma na niej przycisku obsługi sprzęgła. Zmiana przeł...
Pozostało 64% tekstu
Ten artykuł jest dostępny tylko dla Prenumeratorów
Zyskaj dostęp do wszystkich treści Premium i e-wydań z Prenumeratą Cyfrową lub Drukowaną. Wybierz pakiet dla siebie i korzystaj tak, jak lubisz.
Masz Prenumeratę top agrar Polska, ale nie wiesz, jak dodać numer klienta na portalu?Kliknij tu, przygotowaliśmy dla Ciebie instrukcję rejestracji.
Dawid Konieczka
Autor Artykułu:Dawid Konieczka

redaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
22. grudzień 2024 11:17