StoryEditor

Test ciągników 100 KM: Tym T1054

Traktor Tym T1054 wyróżnia się przydatnymi detalami. Wyniki 
z hamowni mieszczą się w środkowym przedziale.
30.05.2018., 08:05h
Kabina/ergonomia: wykonana w starym stylu, ma sześć słupków i sporo miejsca (1,40 × 1,35 m). Dominują brązowe plastiki. Wejście z obu stron dzięki dużym stopniom wygodne, z prawej utrudnia dźwignia zmiany biegów. Otwarte drzwi wystają bardzo mocno (83 cm). Fotel mechaniczny (pneumatyczny w opcji), nie ma fotela dla pasażera. Kierownica odchyla się, trudno ją zablokować w wybranej pozycji. Wygodne otwieranie tylnej szyby, dobra widoczność (do tyłu ogranicza ją silnik wycieraczki). Tym jest dość głośny, mocno hałasuje przekładnia. Elementy obsługowe na dobrym miejscu.

Silnik:  jednostka Doosan przekazuje na WOM maksymalnie 62 kW/83 KM, a spalanie wynosi 297 g/KWh – to o 11 g/kWh więcej niż średnia. Oprócz ON trzeba tankować także AdBlue. Silnik zdobywa punkty za wysoki moment obrotowy i szeroki zakres stałej mocy. Podobał nam się pedał gazu, tak samo gaz ręczny. Brakuje pamięci obrotów silnika.

Przekładnia: przekładnia z rewersem ma 4 grupy (C, L, M, H), 4 biegi główne i dwa zmieniane pod obciążeniem (32/32). Do pracy w polu jest 10 przełożeń. Dźwignia zmiany biegów jest dość długa. Nie ma na niej przycisku obsługi sprzęgła. Zmiana przeł...
Pozostało 64% tekstu
Ten artykuł jest dostępny w Strefie Premium.
Czytaj i oglądaj bez ograniczeń! Zyskaj dostęp do Strefy Premium już za 19,90 zł za pierwszy miesiąc. Dla prenumeratorów dostęp gratis po zalogowaniu
Prenumeratorzy top agrar Polska mogą korzystać ze Strefy Premium za darmo! Kliknij, by dowiedzieć się, jak się zarejestrować.
Dawid Konieczka
Autor Artykułu:Dawid Konieczka

redaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
21. listopad 2024 23:21