StoryEditor

Test: Fendt 312 Vario Profi

Oszczędny silnik i dobre zestrojenie z przekładnią zapewniają komfort pracy w testowanym traktorze Fendt. Wszystkie elementy obsługowe są na konsoli bocznej. Jak się spisują?
28.04.2017., 16:04h

Kabina ocena 4,0

W pięciosłupkowej kabinie nie ma wielofunkcyjnego podłokietnika, więc sprawia wrażenie przestronnej. Jej wymiary 1,52 m × 1,59 m (dł. × szer.) są średnie dla testowanej grupy. Ciągnik bez prawych drzwi i otwieranej przedniej szyby (obie pozycje w opcji). Dobre i trwałe materiały wykończenia. Wygodne wejście, podłoga dość nisko na wysokości 1,28 m. Kierownica wraz z wskaźnikami odchyla się daleko. Szyba zachodzi na dach i zapewnia bardzo dobrą widoczność do przodu, dobra widoczność do tyłu i na boki.

Dźwignia Vario na prawej konsoli, możliwy montaż także na przedłużonym podłokietniku – wtedy ograniczy zakres obracania fotela.

Elementy obsługowe znajdują się na prawej konsoli. Przyciski w przedniej części są takie same, jak w większych modelach, w tylnej części są włączniki i pokrętła do automatycznej klimatyzacji, świateł roboczych i wycieraczki. Na konsoli jest 50 przycisków, są dobrze pogrupowane i oznaczone. Jedynie wyświetlacz automatycznej klimatyzacji wysunięty za mocno do tyłu.

Struktura menu terminalu jest taka sama, jak w większych traktorach. Terminal: dobra szyba i wyraźne kolory. Na terminalu można: obsługiwać układ zarządzania pracą na uwrociach, dokonywać i zapisywać różne ustawienia i odczytać informacje o zużyciu ON, obsługiwać ISOBUS. Terminal nie obsługuje funkcji dokumentacji zabiegów VarioDoc i prowadzenia GPS. Od 2017 r. seria 300 Vario dostępna jest z prowadzeniem GPS.

Silnik ocena 4,5

Pedał gazu ma niezależne mocowanie. Gaz ręczny na bocznej konsoli nie zachwyca. Na dźwigni Vario są przyciski pamięci obrotów silnika, programowanie tylko przez terminal. Jeśli w menu układu TMS ustawi się funkcje automatyczne elektronika sama zwiększy obroty powyżej ustawionych podczas pracy z WOM, obciążenia hydrauliki czy podczas jazdy.

W teście oceniono jeszcze:

  • -Przekładnię
  • -WOM
  • -Przedni napęd/blokada
  • -Komfort pracy

 

 

Pełną wersje testu ciągnika Fendt zmieszczono w top agrar Polska 5/2017 od str. 166.

Dawid Konieczka
Autor Artykułu:Dawid Konieczka

redaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.

Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
29. październik 2024 23:01