Kabina ocena 4,0
W pięciosłupkowej kabinie nie ma wielofunkcyjnego podłokietnika, więc sprawia wrażenie przestronnej. Jej wymiary 1,52 m × 1,59 m (dł. × szer.) są średnie dla testowanej grupy. Ciągnik bez prawych drzwi i otwieranej przedniej szyby (obie pozycje w opcji). Dobre i trwałe materiały wykończenia. Wygodne wejście, podłoga dość nisko na wysokości 1,28 m. Kierownica wraz z wskaźnikami odchyla się daleko. Szyba zachodzi na dach i zapewnia bardzo dobrą widoczność do przodu, dobra widoczność do tyłu i na boki.
Dźwignia Vario na prawej konsoli, możliwy montaż także na przedłużonym podłokietniku – wtedy ograniczy zakres obracania fotela.
Elementy obsługowe znajdują się na prawej konsoli. Przyciski w przedniej części są takie same, jak w większych modelach, w tylnej części są włączniki i pokrętła do automatycznej klimatyzacji, świateł roboczych i wycieraczki. Na konsoli jest 50 przycisków, są dobrze pogrupowane i oznaczone. Jedynie wyświetlacz automatycznej klimatyzacji wysunięty za mocno do tyłu.
Struktura menu terminalu jest taka sama, jak w większych traktorach. Terminal: dobra szyba i wyraźne kolory. Na terminalu można: obsługiwać układ zarządzania pracą na uwrociach, dokonywać i zapisywać różne ustawienia i odczytać informacje o zużyciu ON, obsługiwać ISOBUS. Terminal nie obsługuje funkcji dokumentacji zabiegów VarioDoc i prowadzenia GPS. Od 2017 r. seria 300 Vario dostępna jest z prowadzeniem GPS.
Silnik ocena 4,5
Pedał gazu ma niezależne mocowanie. Gaz ręczny na bocznej konsoli nie zachwyca. Na dźwigni Vario są przyciski pamięci obrotów silnika, programowanie tylko przez terminal. Jeśli w menu układu TMS ustawi się funkcje automatyczne elektronika sama zwiększy obroty powyżej ustawionych podczas pracy z WOM, obciążenia hydrauliki czy podczas jazdy.
W teście oceniono jeszcze:
- -Przekładnię
- -WOM
- -Przedni napęd/blokada
- -Komfort pracy
Pełną wersje testu ciągnika Fendt zmieszczono w top agrar Polska 5/2017 od str. 166.