Kabina ocena 4,5
Konstrukcja z czterema słupkami wyróżnia się bardzo dobrym wykonaniem. Wejście z lewej jest wygodne, podłoga na wysokości 1,33 m, seryjne prawe drzwi pozwalają na wysiadanie. Największa kabina w teście (dł. 155 cm, szer. 170 cm). Dwa okna dachowe zwiększają poczucie przestronności.
Drzwi otwierają się szeroko, John Deere oferuje także kabinę z pięcioma słupkami i mniejszymi drzwiami. Składany fotel pasażera. Wystarczająca ilość miejsca dla pasażera. Maska sporych rozmiarów, mimo to widoczność jest dobra. Cienki element pomiędzy szybą a oknem dachowym nie ogranicza widoczności. Widok do tyłu jest dobry, na boki nieco ograniczony przez błotniki. Fotel można obrócić w prawo aż o 30 stopni (w lewo 7,5 st.).
Prawie wszystkie funkcje zintegrowane w monitorze na podłokietniku CommandArm. Brakuje dźwigni wielofunkcyjnej. Przyciski automatycznej klimatyzacji, radia i ostrzegawczej lampy błyskowej umieszczono w dobrym miejscu podłokietnika. Większość funkcji obsługuje się na dotykowym monitorze CommandCenter o przekątnej 10 cali (trudno je wszystkie przedstawić w tak krótkim tekście). Wyraźne ikony na przyciskach ułatwiają dostęp do regulacji, są przyciski szybkiego dostępu do silnika, przekładni, WOM.
Na ekranie jest pole tekstowe z wyjaśnieniami, zawarte są tam także informacje z instrukcji obsługi. Można zakładać profile dla różnych traktorzystów i ograniczać różne funkcje. Bardzo dobry, programowalny zestaw oświetlania 360 stopni, opcjonalnie nawet 20 lamp – lepiej być nie może. Z drugiej strony brakuje takich funkcji, jak klasyczny tempomat, pamięć obrotów silnika czy automatyka WOM. Większość z nich aktywna jest w układzie zarządzania pracą na uwrociach iTec, bezpośredni dostęp byłby wygodniejszy. Przyciski do aktywacji 4 sekwencji układu iTec i prowadzenia GPS zlokalizowane na podłokietniku (plus: linia AB do automatycznego prowadzenia generuje się automatycznie po przejechaniu 15 m). Na podłokietniku CommandArm brakuje przycisków ISOBUS.
Silnik ocena 3,5
Dobry gaz ręczny, brakuje pamięci obrotów silnika. Jest ogranicznik obrotów – do gazu ręcznego i pedału. Poza tym w układzie iTec ogranicza się obroty.Układ zwiększania mocy można włączać/wyłączać na monitorze, w teście zmierzono, że daje on nawet 12 KM.
W teście oceniono jeszcze:
- -Przekładnię
- -WOM
- -Przedni napęd/blokada
- -Komfort pracy
Pełną wersje testu ciągnika John Deere zmieszczono w top agrar Polska 5/2017 od str. 168.