Kabina ocena 3,5
Podobała się nam kabina z pięcioma słupkami, jedna z największych w teście: 1,58 m × 1,55 m (dł. × szer.). Wejście z lewej strony wygodne, podłoga na wysokości 1,30 m. W opcji dostępne prawe drzwi i szósty słupek. Niewielką kierownicę można odchylić daleko. Płaska podłoga w kabinie, fotel z podłokietnikiem można obracać o 180 st. Układ jazdy tyłem TwinTrac kosztuje 5649 euro.
Fotel traktorzysty można odsunąć daleko w tył. Wygodny fotel pasażera, po złożeniu oparcia jest wygodny stolik. Podobało nam się duże okno dachowe, zasłona jest zbyt delikatna. Mimo dużej maski dobra widoczność do przodu, a także na boki. Do tyłu nieco ograniczona, ze względu na dużą odległość fotela od szyby (lusterko na tylnej szybie pomocne podczas zaczepiania maszyn). Bardzo dobre lusterka, obszar normalny, szerokokątny, elektryczna regulacja, teleskop. W teście z praktyczną kamerą wsteczną (+ kamera na ładowacz z przodu).
Z czasem przyzwyczailiśmy się do ergonomii Valtry, wg zasady: jeśli wiesz, czego szukasz i gdzie się to znajduje, wtedy obsługa jest łatwa. Dużo przycisków ma taki sam kształt, nie wszystkie oznaczenia są jednoznaczne. Nie ma oznaczeń kolorami, na podłokietniku jest niewielki, kolorowy monitor. Do poruszania się po jego menu trzeba używać czterech strzałek (ekran nie jest dotykowy). Można na nim dość łatwo stworzyć profile dla trzech traktorzystów. Przygotowanie do GPS w opcji, do prowadzenia automatycznego potrzebny jest dodatkowy monitor.
Silnik ocena 3,5
Dobry gaz ręczny. Pamięć obrotów silnika (wcisnąć i przytrzymać) można zmieniać pokrętłem z przodu na prawej stronie podłokietnika (tak samo dla tempomatu). Valtra ma system zarządzania silnik-przekładnia i dwa zakresy tempomatu.
W teście oceniono jeszcze:
- -Przekładnię
- -WOM
- -Przedni napęd/blokada
- -Komfort pracy
Pełną wersje testu ciągnika Valtra zmieszczono w top agrar Polska 5/2017 od str. 172.