Holt i Best byli pionierami w zakresie ciągników gąsienicowych oraz silników ciągnikowych zasilanych benzyną. Pierwsze konstrukcje ciągników wyposażonych w silniki parowe przez ogromne gabaryty często grzęzły w ziemi. Aby zwiększyć powierzchnię kontaktu trakcji z podłożem, Holt wpadł na pomysł zastosowania gąsienic. W 1904 roku został przetestowany pierwszy ciągnik gąsienicowy. W 1925 roku Holt Manufacturing Company i CL Best Tractor Company połączyły się, tworząc Caterpillar Tractor Co.
Dużym krokiem naprzód było zastosowanie w 1931 roku silnika wysokoprężnego, który wyraźnie zwiększył moc i obniżył koszty eksploatacji. Mimo wczesnych początków firmy, pierwszy ciągnik Challenger powstał w 1986 roku.
Ciągniki zostały wprowadzone wraz z technologią Mobil Trac, która sprawia, że ciągniki Challenger na gumowych gąsienicach wywierają tylko taki nacisk na podłożę, jaki jest niezbędny dla danej masy. Jednocześnie zachowana jest ogromna siła pociągowa tych kilkuset konnych gigantów. Pierwotnym modelem był Challenger 65 wyposażony w silnik o mocy 270 KM. W 1995 r. Caterpillar wprowadził pierwsze maszyny gąsienicowe Challenger 35, 45 i 55. Miały one moc od 176 KM do 228 KM i były przeznaczone do różnych zadań.
Ciągniki gąsienicowe Challenger były produkowane przez firmę Caterpillar w Dekalb w stanie Illinois (USA) do czasu, gdy nazwa Challenger i wszystkie związane z nią aktywa rolnicze zostały sprzedane AGCO. W 2002 roku gry marka została wykupiona przez koncert AGCO produkcja ciągników przeniosła się do Jackson w Minnesocie.
W 2004 roku marka wprowadziła linię ciągników kołowych MT600C, MT500B i MT400B których produkcja odbywa się w Beauvais we Francji. Caterpillar Challenger MT875B, który pojawił się na rynku w 2005 roku był najpotężniejszym ciągnikiem produkcyjnym dostępnym z mocą 585 KM. W 2007 roku Model MT875B pobił rekord świata terenów uprawianych w ciągu 24 godzin za pomocą specjalnie opracowanej, 14-metrowej brony talerzowej. W ciągu doby uprawił on 644 ha i zużył 4,42 l / ha oleju napędowego. Model ten jest wyposażony w silnik o pojemności 16,8 l i mocy 646 KM.
Marka Challenger używała głównie silników wysokoprężnych Caterpillar w większości swoich modeli. Jednak wraz z wprowadzeniem serii D, AGCO rozpoczęło wdrażanie silników AGCO Power w modelach Challenger. Dziś traktory i opryskiwacze Challenger na ryku Europejskim produkowane są pod marką Fendt. pju
Fot. firmowe, tractordata
StoryEditor
#toptraktory – Challenger
Początki firmy Challenger sięgają roku 1890 kiedy to dwaj Amerykanie Benjamin Holt i Daniel Best zaczęli eksperymentować z użytkowaniem ciągników parowych w rolnictwie.