
W 1927 została uruchomiona produkcja traktorów lekkich, ponieważ wcześniej firma była znana z budowy cięższych maszyn. W tym roku również powstał pierwszy ciągnik Deutz MTH 222 napędzany silnikiem wysokoprężnym o mocy 14 KM. Ten model jest związany z rozpoczęciem masowej produkcji ciągników. Już od początków firma spełniała oczekiwania zarówno małych jak i większych gospodarstw. Firma Deutz wprowadzając model F 1 M 414/46 zachęciła wielu rolników z mniejszych gospodarstw, którzy do pracy używali zwierząt do kupna tego lekkiego ciągnika o mocy 11 KM. Była to maszyna lekka, zwrotna, łatwa w obsłudze i co najważniejsze nie droga. Śmiało można powiedzieć, że ten pojazd cieszył się w tamtych czasach największym powodzeniem. Produkcja tego modelu byłą prowadzona w latach 1936-1951. Rok wcześniej rozpoczęła się produkcja modelu F 3 M 317, który był o wiele cięższy i mocniejszy od pozostałych modeli tej marki.
Niestety, na ten luksus mogło sobie pozwolić niewielu rolników. Silnik o pojemności 5,7 litra generował 50 KM mocy. Model ten oprócz cięższych prac w gospodarstwie, służył również jako maszyna pociągowa w firmach transportowych i przemyśle. W 1949 roku powstał pierwszy ciągnik Deutz-a wyposażony w wysokoprężny, chłodzony powietrzem silnik marki Deutz. W 1955 roku firma świętowała 100 000 wyprodukowanych ciągników.
Druga składowa dzisiejszej nazwy czyli firma Fahr produkowała ciągniki wyposażone w silniki innych firm np. Deutz, Güldner czy Daimler-Benz. Ciągniki firmy Fahr i Güldner różniły się niekiedy wyłącznie kształtem i kolorem maski. Model F 22 produkowany w latach 1938-1942 oferował moc 22 KM, a więc stosunkowo sporo jak na tamte czasy. Ciekawym rozwiązaniem pochwaliła się firma w roku 1942 prezentując ciągnik na gaz generatorowy o mocy 25 KM wyposażony w generator EG 60. W tamtych czasie państwo nakazywała produkcję ciągników na gaz drzewny. Ostatnim modelem, który został wprowadzony na rynek był D 88 z konstrukcją typu „talia osy”.

W 1961 nastąpił początek współpracy Deutz-a i Fahr-a, a siedem lat później powstała marka Deutz-Fahr. Rok od powstania marki narodziny miała seria ciągników 06, które odniosły największy sukces w historii. Sporym powodzeniem cieszył się model Intrac 2002. Seria Intrac była wyposażona w różne zaczepy automatyczne do narzędzi, ułożenie kabiny w kierunku do przodu oraz podnośnik i WOM przedni – dzięki temu modele te stały się szalenie wydajne do zastosowań rolniczych, budowlanych oraz przemysłowych.
W 1978 roku miało miejsce wprowadzenie na rynek ciągników Deutz-DX o mocy od 80 do 200 KM. 1989 - rozpoczęcie produkcji ciągników Agrostar wyposażonych w najlepiej wyciszoną kabinę na świecie. W 1995 roku firma Deutz-Fahr staje się częścią grupy Same Deutz-Fahr.
pju
fot. fimowe
Zobacz także:
#toptraktory – Ursus
#toptraktory – Massey-Ferguson
#toptraktory – Kubota