W roku 1953 na rynek trafił John Deere 40, który był następcą modelu M. Należał on do serii traktorów, które otrzymały nowe oznakowania – litery oznaczające typ nie były już stosowane i zastąpiono je liczbami dziesiętnymi. Nie można więc od razu rozpoznać, który ciągnik był następcą którego. John Deere 40 był najmniejszym (21 KM) przedstawicielem serii składającej się z 9 traktorów. Model ten miał mocny układ hydrauliczny obsługiwany przez traktorzystę i wałek napędowy.
W 1956 roku John Deere wykupił zakłady niemieckiego producenta ciągników Lanz i zaczął używać nazwy John Deere-Lanz. W latach 60 XX w. na rynku pojawiły się modele 200 i 300, które były już sygnowane z dopiskiem Lanz. W 1965 roku pojawił się John Deere 4020, który należał do serii 20. Ten ciężki traktor mógł rozwinąć prędkość 32 km/h. Hydrauliczny układ kierowniczy niezwykle ułatwiał kierowanie. Był on wyposażony w silnik o pojemności 6,6 l i mocy 100 KM.
Do pierwszych traktorów z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym zaliczał się dostępny od 1986 roku model 3050. Silnik o mocy 92 KM nie miał doładowania. Dostępne były skrzynie biegów z 8, 12 lub 16 biegami do jazdy w przód. W 1994 roku firma wprowadza serię ciągników 8000, która ustanawiła nowe standardy kontroli, widoczności, zwrotności i mocy. Seria wprowadziła opatentowane podwozie zaprojektowane z myślą o kącie skrętu, nowej skrzyni biegów i zaktualizowanej kabinie.
Na dzień dzisiejszy w Polsce John Deere przedaje ciągniki serii 5E, 6MC, 6RC, 6M, 6R, 7R, 8R, 8RT, 9R oraz szereg maszyn począwszy od kombajnów i sieczkarni poprzez prasy zwijające, opryskiwacze kończąc na kosiarkach ogrodowych. pju
Fot. Józefowicz, firmowe, tractordata