

Zapotrzebowanie rynku na ciągniki gąsienicowe spowodowało, że firma Lamborghini wprowadziła na rynek swój pierwszy ciągnik gąsienicowy, DL 25C z silnikiem Diesla MWM lub Lamborghini. Dwa lata później wprowadzona zostaje seria DL 30C.
Z początkiem lat sześćdziesiątych rozpoczęta została produkcja serii ciągników z napędem na cztery koła z silnikami chłodzonymi powietrzem. Ciągniki Lamborghini jako pierwsze we Włoszech były dostępne z zsynchronizowanymi przekładniami w standardowym wyposażeniu. Modele R 480 o dużej mocy dołączyły do gamy produktów. Lamborghini Trattori w 1968 roku stał się największym producentem traktorów we Włoszech.
Na początku lat siedemdziesiątych XX wieku podczas kryzysu ekonomicznego, spółka sprzedała część swoich udziałów (72 procent) konkurencyjnemu koncernowi Same. Wchodząc do grupy Same zachowała własną tożsamość marki i prestiż. Po reorganizacji struktury własnościowej udziałów Lamborghini produkcja ciągników osiąga poziom 5000 jednostek rocznie.
Przy produkcji i sprzedaży na poziomie około 10 000 jednostek, Lamborghini Trattori stał się w 1980 roku trzecim największym producentem we Włoszech. Lata 80 przyniosły powstanie nowej grupy modeli wykorzystujących nowoczesne rozwiązania technologiczne i modułowe silniki chłodzone wodą. Zostały wprowadzone elektroniczne sterowane układy wtrysku paliwa i nowe elektroniczne jednostki sterujące.
Ostatnia dekada XX wieku wprowadziła na rynek nową serie ciągników Racing o dużych mocach wyposażonych w elektroniczne przekładnie Power Shift oraz serię Runner przeznaczonej do mniej wymagających prac rolniczych czy pielęgnacji terenów zielonych.
W 2013 roku narodziła się kolejna linia ciągników: Nitro. Wyróżnia je czarno-biała kolorystyka, agresywna linia karoserii i charakterystyczny znak byka. Obecnie firma jest własnością koncernu SDF.
pju
Fot. firmowe
Zobacz także:
#toptraktory – Ursus
#toptraktory – Massey Ferguson
#toptraktory – Kubota
#toptraktory – Deutz-Fahr
#toptraktory – JCB
#toptraktory – Landini
#toptraktory – Zetor