StoryEditor

#toptraktory – McCormick

Wszystko zaczęło się od żniwiarki wyprodukowanej w stanie Virginia w USA w 1831 roku. Zobacz, jak na przestrzeni wieków rozwinęła się marka McCormick. 
14.12.2017., 08:12h
Firmę McCormick założył Cyrus Hall McCormick w stanie Virginia w USA w 1831 roku. Wstępne prace były prowadzone nad projektem żniwiarki, która w 1851 roku zdobyła laur na wystawie w Londynie. Udany początek był inspiracją do dalszego rozwoju, więc w 1902 roku firma McCormick i Deering, połączyli się tworząc International Harvester. Efektem tego połączenia był powstanie ciągników serii Mogul i Titan z pojemnościami silników sięgającymi 7,7 l.

Ekonomiczny sukces przedsiębiorstwa rozpoczął się w 1917 roku od modelu 8-16. Ciągnik ten miał  chłodzony wodą czterocylindrowy silnik gaźnikowy oraz przekładnię z dwoma biegami do jazdy w przód i jednym wstecznym. Pojemność silnika wynosiła 4,4 l. i moc 18,5 KM. Wprowadzając model Farmall F 12, firma International rozszerzyła swój asortyment o ciągnik dla małych farm. F 12 był produkowany w latach 1933-1939. Ten 15-konny ciągnik cieszył się ogromnym powodzeniem. Pierwsze egzemplarze były wyposażone w żelazne koła i trzybiegowe przekładnie, a ich maksymalna prędkość wynosiła 6 km/h. Kontynuacją tego modelu był F 14, który osiągał moc 17 KM i prędkość maksymalną 16,5 km/h. 

Po drugiej wojnie światowej konstruowano kolejne modele z oszczędnym silnikiem Diesla. Ciągniki na rynek europejski były produkowane w Europie, między innymi mini Farmall Cub (foto). Był on najmniejszym traktorem produkowanym przez International Harvester. Był używany głównie przez małe gospodarstwa, choć większe również je wykorzystywała głównie do prac pielęgnacyjnych. Traktor miał regulowany rozstaw kół od 102 do 147 cm, co przydawało się podczas prac polowych. Silnik gaźnikowy generował moc 9 KM i umożliwiał jazdę z prędkością 10 km/h. Firma International Harvester opanowała również rynek niemiecki zajmując drugie miejsce po marce Deutz pod względem zarejestrowanych ciągników na początku lat 60. A już 10 lat później firma zajęła pierwsze miejsce w tej klasyfikacji.

W 1978 roku IH rozpoczęło produkcję ciągników serii 84. Połączenie firmy International Harvester i Case w 1984 roku doprowadziło do zjednoczenia ofert obu producentów. Lata 90 były obfite w powstawanie kolejnych serii ciągników, które były produkowane w fabryce Doncaster. Kolejno w 1994 roku początek swój miała seria 3200/4200, następnie  w 1997 roku seria CX i w 1998 roku seria MX. Współpraca nie trawała jednak długo, bo z końcem lat 90 Case IH został wykupiony przez Fiat Group i stworzył globalną spółkę (CNH) w której skład weszła również firma New Holland. 

Od 2000 roku modelami McCormick były: C-Max, CX, MC (MXC) oraz MTX (MX). Trzy lata później producent serią ZTX wkroczył w segment 230-280 KM. W roku 2011 nastaje nowa generacja McCormick „X”. W 2016 roku po raz pierwszy w historii zamontowana zostaje skrzynia bezstopniowa produkcji ZF oraz marka wkracza na rynek z traktorem przekraczającym 300 KM. Obecnie producent ciągników McCormick należy do koncernu Argo Tractors, pod którego szyldem produkowane są m.in. ciągniki Landini.
pju
Fot. firmowe, tractordata.com
Jan Beba
Autor Artykułu:Jan Bebaredaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
29. październik 2024 16:35