
Użytkownicy ciągle żądali większej mocy, więc szybko stało się jasne, że rolnicy potrzebują średnio ciężkiego ciągnika z silnikiem Diesla. W 1956 roku z taśmy zjechał Valmet 33. Był on wyposażony w silnik wysokoprężny o mocy 37 KM. W 1958 roku Valmet rozpoczął eksport sprzętu zarówno na zachód jak i wschód m.in. na rynek brazylijski i chiński.
W 1979 roku BM Volvo oraz Valmet utworzyły wspólne przedsięwzięcie zorientowane na produkcję ciągników markowanych „Volvo BM Valmet”. Z czasem nazwa została skrócona do „Valmet”, kiedy to Volvo sprzedało swoje udziały firmie Valmet. W maju 1982 roku Valmet przedstawił czerwone modele 04 o mocy od 49 do 67 KM. Miesiąc później wprowadzono zupełnie nową 05 linię od 65 do 95 KM. Nowa linia łączyła trwałość i wysoką jakość ciągników Volvo BM z bardziej zaawansowanymi, nowoczesnymi właściwościami ciągników Valmet. Produkcja nowej linii rozpoczęła się w Brazylii w połowie lat osiemdziesiątych i trwa do dziś. Całkowicie nowa gama modeli została wprowadzona w 1985 roku w zakresie od 53 do 163 KM.
W 2001 roku spółka Partek nabyła markę Valmet po czym nazwa została zmieniona najpierw na Valtra-Valmet, a później zaczęto używać skróconej nazwy Valtra. W kolejnym roku grupa Partek została przejęta Krone Corporation, a marka Valtra została wystawiona na sprzedaż. Zainteresowana transakcją okazała się grupa AGCO. W 2001 roku początek swój miała seria ciągników S wprowadzając modele o mocy ponad 200 KM, a w 2004 roku grupa AGCO w pełni przejęła markę Valtra. W 2005 roku została uruchomiona seria N, która była jedyną która z 4,9 litrowego silnika zdolna była do osiągnięcia 160 KM. W 2011 Valtra wprowadziła limitowany model ciągnika T133 zasilanego biogazem.
Przystąpienie do AGCO pozwoliło firmie Valtra stać się pełnoprawnym liniowcem w Brazylii, oferując nie tylko ciągniki, ale także kombajny, ładowarki czołowe, siewniki, opryskiwacze i kombajny do trzciny cukrowej.
pju
Fot. firmowe
Zobacz także:
#toptraktory – Ursus
#toptraktory – Massey Ferguson
#toptraktory – Kubota
#toptraktory – Deutz-Fahr
#toptraktory – JCB
#toptraktory – Landini
#toptraktory – Zetor
#toptraktory – Lamborghini
#toptraktory – Belarus
#toptraktory – Valtra
#toptraktory – Lindner