Silnik
Pod maską serii 5G znajdują się trzy- i czterocylindrowe silniki FARMotion Stage 3b lub Stage 4 (zależnie od modelu). Dzięki elektronicznemu układowi wtrysku Common Rail i ciśnieniu rzędu 2000 bar, chłodzonej powietrzem turbosprężarce oraz układowi selektywnej redukcji katalitycznej w modelach 5110G PLUS i 5120G (SCR), silniki oferują średnio o 5% wyższą moc oraz moment, w porównaniu z ich poprzednikami (wszystkie mniejsze modele Serii 5G posiadają katalizator utleniający (DOC), nie ma tam układu SCR). Opisywany model 5110G ma 4-cylindrowy silnik o mocy maksymalnej 113 KM.Przekładnia
W serii 5G do wyboru jest przekładnia cztero- lub pięciobiegowa, z mechanicznym lub elektro-hydraulicznym rewersem oraz maksymalnie czterema zakresami (super-reduktor, reduktor, wolny, szybki), maksymalnie trzema półbiegami Powershift. Napęd posiada minimalnie osiem, a maksymalnie 60 przełożeń. We wszystkich modelach ze skrzynią pięciobiegową, prędkość maksymalna 40km/h osiągana jest przy obrotach ECO. Dzięki półbiegom Powershift, prędkość można zwiększać lub zmniejszać wciskając przyciski na dźwigni zmiany biegów, bez konieczności korzystania ze sprzęgła. Rewers Powershuttle (opcja) wyposażono w dwa sprzęgła wielotarczowe Long-Life. To ułatwia zmianę kierunku przy prędkościach do 13 km/h pod obciążeniem. Razem z rewersem Powershuttle oferowana jest funkcja Stop&Go umożliwiająca zatrzymywanie ciągnika beż użycia sprzęgła.Hydraulika i WOM
Modele nowej serii 5G oferują trzy różne opcje układów hydraulicznych: 55 l/min, 60 l/min ECO oraz 90 l/min. Podwójne pompy hydrauliczne o wydajnościach 60 l/min lub 90 l/min oraz nowe wysokoprzepływowe rozdzielacze hydrauliczne pozwalają uzyskać niezwykle wysoką wydajność – zawsze wtedy, gdy jest to niezbędne. Ciągnik można wyposażyć w maksymalnie cztery obwody – trzy sterowane mechanicznie dźwigniami i jeden o zredukowanym wydatku oleju, sterowany elektronicznie przyciskiem. Maksymalny wydatek oleju z rozdzielaczy sięga 80 l/min. Układ oferuje szeroką gamę funkcji - na przykład Float, Detent oraz on-off. Podnośnik tylny oraz ukłądy hydrauliki mogą działać niezależnie od siebie.Tylny wałek ma do czterech prędkości: 540/540 ECO i 1000/1000 ECO. Przedni WOM pracuje z prędkością 1000 obr./min. Sterowanie elektrohydrauliczne stanowi standardowe wyposażenie. Maksymalny udźwig tylnego podnośnika wynosi 5400 kg. Podnośnik przedni może podnieść imponujące 2100 kg. Podnośnik tylny jest wyposażony w układ sterowania mechanicznego lub opcjonalny układ sterowania elektronicznego EHR i funkcję AutoWOM.
Kabina
Kabina modelu 5110G jest montowana na zawieszeniu o konstrukcji z hydraulicznymi Silent-Blockami, które redukują do 40% więcej wstrząsów i wibracji w porównaniu z wcześniejszymi rozwiązaniami. W nocy, kiedy widoczność jest ograniczona, do dziesięciu świateł roboczych (sześć na dachu, dwa na słupkach z boku oraz dwa w masce silnika) dba o oświetlenie całego obszaru roboczego. Dostępne są różne wersje dachu: standardowy dach ze strukturą FOPS, opcjonalny szklany szyberdach bez FOPS oraz dach z FOPS i szyberdachem z poliwęglanu. Szyberdach zapewnia optymalną widoczność do góry podczas wykonywania prac z ładowaczem czołowym.W specjalnym adwentowym cyklu newsów przyglądamy się 24 najbardziej popularnym modelom ciągników – mierzonych liczbą rejestracji, których zestawienie prezentujemy poniżej.
Topowe modele ciągników styczeń-październik 2019
LP. |
Marka, model |
Liczba rejestracji |
1 |
John Deere 6120M |
219 |
2 |
John Deere 6155M |
166 |
3 |
Zetor Major CL 80 |
154 |
4 |
New Holland TD5.85 |
122 |
5 |
John Deere 5090M |
113 |
6 |
Deutz-Fahr 5110 G |
109 |
7 |
101 |
|
8 |
95 |
|
9 |
91 |
|
10 |
86 |
|
11 |
83 |
|
12 |
78 |
|
13 |
77 |
|
14 |
77 |
|
15 |
77 |
|
16 |
77 |
|
17 |
76 |
|
18 |
71 |
|
19 |
68 |
|
20 |
66 |
|
21 |
63 |
|
22 |
60 |
|
23 |
58 |
|
24 |
56 |