Serię 6 Agrotron tworzy aż dziewięć modeli z czego trzy mają czterocylindrowe silniki o mocy maksymalnej 115, 120 i 125 KM, a sześć dysponuje sześciocylindrową jednostką o mocy maksymalnej od 115 do 166 KM. Włączając w to możliwość wyposażenia każdego ciągnika w skrzynię bezstopniową TTV lub Power Shift do wyboru jest aż 18 różnych wersji.
Silnik
Opisywany model 6165 Agrotron dysponuje mocą maksymalną 120 KM (126 KM z tzw. boostem). Jak zaznacza producent, nowy sześciocylindrowy silnik serii 6 został zbudowany pod kątem wymogów związanych z ochroną środowiska i redukcją kosztów eksploatacji. W porównaniu do starszej generacji mają krótszy czas reakcji, zapewniają większą rezerwę momentu obrotowego oraz możliwość rozruchu przy wyższym momencie obrotowym w niższym zakresie prędkości silnika. Równocześnie zredukowano zużycie paliwa i AdBlue. Układy oczyszczania spalin wyposażono w EGR, katalizator SCR oraz pasywny DPF (filtr cząstek stałych). W porównaniu z filtrami aktywnymi, DPF z pasywną regeneracją posiada trzy zalety: brak wtrysku paliwa do filtra, mniejsza ilość wytwarzanego ciepła i szybsza regeneracja filtra. W modelach TTV odpowiednią sprawność silnika zapewnia także wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym, sterowanym elektronicznie.
Przekładnia
W modelu Deutz Fahr 6165 Agrotron do wyboru są trzy przekładnie: Powershift, RSshift lub TTV.
Manualna przekładnia Powershift: 5 biegów i 6 półbiegów Powershift do przodu i 3 do tyłu. Łączna liczba biegów wynosi 30 + 15 (z reduktorem: 54 + 27). Maksymalna prędkość jazdy wynosi 40 lub 50 km/h przy zredukowanych obrotach silnika.
W pełni automatyczna przekładnia RCshift: 5 biegów i 6 półbiegów Powershift do przodu, 3 do tyłu. Łącznie 54 + 27 przełożeń z reduktorem. Dostępne są cztery tryby pracy: manualny (operator wybiera bieg i półbiegi), półautomatyczny (operator wybiera bieg, a skrzynia zmienia automatycznie półbiegi Powershift – prace polowe), automatyczny-polowy (skrzynia automatycznie zmienia biegi i półbiegi Powershift, dostosowując je optymalnie do wykonywanych prac polowych) i automatyczny-drogowy (skrzynia automatycznie zmienia biegi i półbiegi Powershift, dostosowując je optymalnie do zastosowań transportowych). Maksymalna prędkość 40 km/h przy 1156 obr./min.
Nowa Seria 6 może być wyposażona w sterowaną elektronicznie bezstopniową przekładnię TTV. Dzięki ofercie trzech trybów pracy skrzyni można dostosować się do każdej sytuacji wybierając: tryb manualny, automatyczny lub WOM. Można wybrać dowolną prędkość w zakresie od 0,2 do 50 km/h. Przekładnia TTV wykorzystuje cztery przekładnie mechaniczne (planetarne), zmieniane automatycznie. Zarządzanie silnikiem i przekładnią jest w pełni zintegrowane.
Hydraulika i WOM
W modelu 6165 Agrotron wybierać między sterowaniem mechanicznym i elektrohydraulicznym. Do dyspozycji jest pięć obwodów układu hydraulicznego z tyłu i dwa z przodu, oraz pompa o wydajności 170 l/min. Udźwig tylnego podnośnika to 10 t. W modelach TTV zamontowano oddzielny zbiornik oleju. To znacznie wydłuża okresy międzyprzeglądowe. Nowy układ hydrauliczny Serii 6TTV pozwala na wyposażenie ciągnika w przedni podnośnik z funkcją sterowania położeniem.
WOM oferuje cztery prędkości z tyłu (540/540 Eco/1000/1000 Eco) i dwie (1000 lub 1000 Eco) z przodu,
Kabina
W zależności od wyposażenia do wyboru są kabiny MaxiVision lub MaxiVision 2 z różnymi poziomami obsługi. Od prostych mechanicznych elementów manualnego sterowania do wersji ze sterowaniem elektronicznym. Szyberdach jest obecnie oferowany w trzech wersjach – przesuwna pokrywa, szyberdach ze szkłem absorbującym promieniowanie UV lub dach z dodatkową strukturą FOPS gwarantującą bezpieczeństwo w trakcie prac z ładowaczem czołowym. Panel wskaźników InfoCentrePro wyposażono w 5-calowy kolorowy ekran, dostarczający operatorowi informacje na temat parametrów pracy ciągnika. Ciągnik może być wyposażony w opcjonalny pakiet oświetlenia LED oferujący strumień światła o mocy 40000 lumenów z 16 reflektorami roboczymi.
W specjalnym adwentowym cyklu newsów przyglądamy się 24 najbardziej popularnym modelom ciągników – mierzonych liczbą rejestracji, których zestawienie prezentujemy poniżej.
Topowe modele ciągników styczeń-październik 2019
LP. |
Marka, model |
Liczba rejestracji |
1 |
John Deere 6120M |
219 |
2 |
John Deere 6155M |
166 |
3 |
Zetor Major CL 80 |
154 |
4 |
New Holland TD5.85 |
122 |
5 |
John Deere 5090M |
113 |
6 |
Deutz-Fahr 5110 G |
109 |
7 |
New Holland T7.165 |
101 |
8 |
Kubota M5111 |
95 |
9 |
Zetor Proxima CL 90 |
91 |
10 |
New Holland T4.75S |
86 |
11 |
Kubota M5091 |
83 |
12 |
Deutz-Fahr 6165 Agrotron |
78 |
13 |
77 |
|
14 |
77 |
|
15 |
77 |
|
16 |
77 |
|
17 |
76 |
|
18 |
71 |
|
19 |
68 |
|
20 |
66 |
|
21 |
63 |
|
22 |
60 |
|
23 |
58 |
|
24 |
56 |