Silnik
Pod maską modelu 6155M znajdziemy silnik spełniający normę emisji Stage V. Jednostka PowerTech PVS ma bezobsługowy filtr cząstek stałych (DPF), katalizator utleniający silnika (DOC) i selektywną redukcję katalityczną (SCR). Silnik charakteryzuje wydłużony okres między wymianami oleju sięgający nawet 750 godzin. Jak podkreśla producent, wysoka moc 6-cylindrowego silnika pochodzi z udoskonalonej technologii wysokociśnieniowej Common Rail (HPCR) o ciśnieniu wtrysku do 2500 barów. Silnik PVS wyposażony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT), która zwiększa osiągi i wydajność na całej krzywej momentu obrotowego.Przekładnia
Właściciel modelu 6155M przed zakupem do dyspozycji miał trzy rodzaje przekładni:Przekładnia PowrQuad Plus
Dostępne są trzy wersje: 16F/16R, 20F/20R oraz 24F/24R. Wszystkie oferują szybką zmianę przełożeń oraz dopasowanie prędkości pod kątem płynnej zmiany zakresów. Obsługiwane są za pomocą jednozakresowej dźwigni z funkcją wysprzęglania i wybierania biegów przyciskiem. Rozwiązanie techniczne SoftShift zapewnia płynne zmiany, nawet przy pracy pod obciążeniem.
Przekładnia AutoQuad Plus
Przekładnia AutoQuad Plus zapewnia wszystkie zalety przekładni PowrQuad Plus oraz wygodniejszą automatyczną zmianę przełożeń. Dostępne są wersje 20F/20R oraz 24F/24R. Opcja EcoShift łączy w sobie większą prędkość jazdy (40 km/h) oraz niską prędkość obrotową silnika w zakresie od 1580 do 1680 obr./min, zmniejszając zużycie paliwa i emisję spalin nawet o 23%.
Przekładnia CommandQuad Plus
W przekładni CommandQuad Plus zapewnia całkowicie zrobotyzowaną zmianę biegów i zakresów. Funkcja AutoCluth umożliwia zatrzymanie ciągnika bez wciskania sprzęgła.
W modelu 6155M dostępna jest opcja biegu pełzającego z prędkościami od 72 m/h przy 1000 obr./min.
Hydraulika i WOM
Przy znamionowej prędkości obrotowej silnika przepływ głównej pompy hydrauliki wynosi 114 l/min. Dostępne są cztery zawory hydrauliki zewnętrznej z tyłu oraz trzy z przodu ciągnika. Maksymalny udźwig na hakach tylnego podnośnika to 7650 kg, natomiast w pełnym zakresie roboczym 3950 kg. Opcjonalny przedni TUZ udźwignie do 3300 kg.Włączany elektrohydraulicznie tylny WOM ma do dyspozycji następujące prędkości obrotowe: 540, 540E oraz 1000 obr./min.
Kabina
Otoczenie traktorzysty w serii 6M nie odbiega od filozofii, do której przyzwyczaiła swoich fanów amerykańska marka. Podkreślmy nowe konstrukcje prawej konsoli, podłokietnika CommandARM i zaktualizowany wyświetlacz w słupku A. Oprócz kabiny z wygodnym fotelem o komfort pracy dba pełnoramowa konstrukcja ciągnika, która pochłania i wytrzymuje naprężenia wywoływane przez obciążenia i wstrząsy pochodzące od kół, ciężkich narzędzi oraz ładowaczy czołowych. Ciągniki 6M można wyposażyć w opcjonalne mechaniczne zawieszenie kabiny, jak również niezależne zawieszenie przedniej osi. O dobrą widoczność po zmroku dba pakiet oświetlenia LED.W specjalnym adwentowym cyklu newsów przyglądamy się 24 najbardziej popularnym modelom ciągników – mierzonych liczbą rejestracji, których zestawienie prezentujemy poniżej.
Topowe modele ciągników styczeń-październik 2019
LP. |
Marka, model |
Liczba rejestracji |
1 |
John Deere 6120M |
219 |
2 |
John Deere 6155M |
166 |
3 |
154 |
|
4 |
122 |
|
5 |
113 |
|
6 |
109 |
|
7 |
101 |
|
8 |
95 |
|
9 |
91 |
|
10 |
86 |
|
11 |
83 |
|
12 |
78 |
|
13 |
77 |
|
14 |
77 |
|
15 |
77 |
|
16 |
77 |
|
17 |
76 |
|
18 |
71 |
|
19 |
68 |
|
20 |
66 |
|
21 |
63 |
|
22 |
60 |
|
23 |
58 |
|
24 |
56 |