Seria New Holland TD5 składa się z sześciu modeli o mocy od 65 do 114 KM. Cztery najwyższe modele w serii (TD5.85, TD5.95, TD5.105 i TD5.115) wyposażono w nowe silniki zgodne z normą emisji spalin Tier 4A, maksymalnym momencie obrotowym 457 Nm z wtryskiem Common Rail. Dwa najmniejsze modele (TD5.65, TD5.75) mają jednostki spełniające normę Tier 3.
Silnik
Model TD5.105 wyposażono w silniki Common Rail F5C o pojemności 3,4 litra, które zostały opracowane przez FPT Industrial. Spełniają one wymagania normy Tier 4A. W tej serii New Holland stosuje chłodzenie recyrkulowanych spalin (CEGR). Silnik dostarcza nawet 107 KM mocy maksymalnej i 444 NM momentu obrotowego osiąganego przy 1500 obr./min.
Przekładnia
Zastosowana w modelu New Holland TD5.105 przekładnia Shuttle Command 12x12 została opracowana dla gospodarstw, w których jest wymagane precyzyjne dopasowanie prędkości przy jeździe do przodu i do tyłu. Dysponując czterema prędkościami w zakresie roboczym, można dobrać prędkość do różnych narzędzi. Wariant 20x12 z biegami pełzającymi oferuje prędkość jazdy do przodu od 0,32 km/h, a także utrzymanie wysokiej prędkości transportowej 40 km/h.
Zamontowana w kolumnie przekładnia hydrauliczna Powershuttle umożliwia łagodną i płynną zmianę kierunku jazdy, np. do prac z ładowaczem czołowym. Dźwignia może być obsługiwana bez odrywania ręki od kierownicy. W ofercie jest też przekładnia hydrauliczna Powershuttle 12x12 (niedostępna w połączeniu z przekładnią z biegami pełzającymi). Tu minimalna prędkość wynosi 1,79 km/h.
Hydraulika i WOM
Opisywany model dysponuje opcjonalnym, dodatkowym przepływem oleju w układzie hydraulicznym o wartości 63 l/min. Z kolei opcjonalna pompa układu kierowniczego o przepustowości 37 l/min dba o łatwość kierowania bez wydłużania cyklów pracy ładowacza. Przepustowość pompy głównej to 47 l/min. Ciągniki TD5 można zamówić z dwoma międzyosiowymi zaworami zdalnie sterowanymi, kontrolowanymi przez joystick i maksymalnie trzema tylnymi zaworami hydraulicznymi.
Można wybrać różne prędkości WOM: 540, 540 Eco i 1000 obr./min, w tym prędkość jazdy w terenie, 540 i 540 Eco, które teraz można uzyskać przy prędkości obrotowej silnika 1535 obr./min, co zmniejsza zużycie paliwa i poziom hałasu w kabinie.
Kabina
W modelu TD5.105 jest kabina VisionView z panoramiczną szybą oraz oknem dachowym. Układ klimatyzacji utrzymuje niską temperaturę w kabinie nawet w najgorętsze dni. Zaznaczmy nowe położenie rury wydechowej na słupku A kabiny, co dodatkowo poprawia widoczność.
Na specjalne życzenie dostępna jest wersja z ramą bezpieczeństwa ROPS.
W specjalnym adwentowym cyklu newsów przyglądamy się 24 najbardziej popularnym modelom ciągników – mierzonych liczbą rejestracji, których zestawienie prezentujemy poniżej.
Topowe modele ciągników styczeń-październik 2019
LP. |
Marka, model |
Liczba rejestracji |
1 |
John Deere 6120M |
219 |
2 |
John Deere 6155M |
166 |
3 |
Zetor Major CL 80 |
154 |
4 |
New Holland TD5.85 |
122 |
5 |
John Deere 5090M |
113 |
6 |
Deutz-Fahr 5110 G |
109 |
7 |
New Holland T7.165 |
101 |
8 |
Kubota M5111 |
95 |
9 |
Zetor Proxima CL 90 |
91 |
10 |
New Holland T4.75S |
86 |
11 |
Kubota M5091 |
83 |
12 |
Deutz-Fahr 6165 Agrotron |
78 |
13 |
Kubota L2501 |
77 |
14 |
Kubota M4072 |
77 |
15 |
Massey Ferguson 5710 |
77 |
16 |
New Holland TD5.105 |
77 |
17 |
76 |
|
18 |
71 |
|
19 |
68 |
|
20 |
66 |
|
21 |
63 |
|
22 |
60 |
|
23 |
58 |
|
24 |
56 |