Przegląd nowych modeli ciągników koncernu Same Deutz-Fahr rozpoczynamy od serii 6G. Firmuje je marka Deutz-Fahr, oferując 5 nowych modeli z 6-cylindrowymi silnikami o mocy 140–200 KM. Przekładnie mają 6 półbiegów Powershift z funkcjami Automatic Powershift i SpeedMatching. Skrzynia współpracuje z rewersem elektrohydraulicznym i sprzęgłem ComfortClutch do zmiany biegów bez użycia sprzęgła.
W uboższej wersji traktorzysta może korzystać z 24/12 biegów, a w najbogatszej nawet z 54/27 biegów. W wersji RCshift w modelach 6185G i 6205G przekładnia ma także całkowicie zautomatyzowane sterowanie biegami. Ciągniki mają elektrohydrauliczne sterowanie napędu WOM, cztery prędkości WOM.
Główna pompa występuje w 4 różnych wersjach, dwie zębate o wydajności 84 i 110 l/min i dwie load sensing: 120 i 160 l/min. W modelach 6185G i 6205G wspomniane pompy mają nieco wyższą wydajność. W podstawowym wyposażeniu układ hydrauliczny ma pompę 42 l/min wyłącznie do układu kierowniczego.
Udźwig tylnego podnośnika wynosi 9700 kg. W wyposażeniu seryjnym występuje tryb szybkiego zagłębiania, tłumienie drgań podczas transportu, ogranicznik wysokości podnoszenia i regulowana prędkość opuszczania.
Hydropneumatyczna amortyzacja przedniej osi ma tzw. adaptacyjne sterowanie amortyzacją w zależności od warunków terenowych, autopoziomowanie w zależności od obciążenia. Są też systemy usztywniające zawieszenie w celu zwiększenia komfortu jazdy i służące do tłumienia kołysania wzdłużnego podczas szybkiej jazdy po drodze.
oprac. jj
Fot firmowe