– Dotychczas reagowaliśmy jedynie na widoczne usterki, jednak w przyszłości będziemy również w stanie przewidzieć je z wyprzedzeniem. Można będzie na przykład wymienić podzespół, którego cykl życia dobiega końca, zanim się zepsuje – mówi Jani Rautiainen, dyrektor ds. części i serwisu.
Czujniki ciągnika monitorują dziesiątki różnych zmiennych, takich jak prędkość, temperatura, ciśnienie, czas pracy, przepływ płynów i tak dalej. Jeśli Centrum Monitorowania Maszyn wykryje awarię jakiegoś podzespołu, na przykład na podstawie temperatury, czasu pracy czy ciśnienia, to wówczas lokalne centrum serwisowe lub klient otrzyma odpowiedni komunikat.
– Autoryzowane centrum serwisowe Valtra zlokalizowane najbliżej klienta otrzyma wiadomość opisującą podejrzewaną usterkę, a także listę wymaganych podzespołów i instrukcje dotyczące naprawy oraz szacunkowego czasu potrzebnego na jej przeprowadzenie. Dzięki temu klient i centrum serwisowe mogą uzgodnić odpowiedni termin przeglądu ciągnika – wyjaśnia Rautiainen.
Stopniowe wprowadzanie usługi
Nowa usługa była testowana w 2020 roku wśród klientów w rzeczywistych warunkach. Ten sam system jest już wykorzystywany bądź wprowadzany w innych ciągnikach, kombajnach i opryskiwaczach AGCO, co oznacza, że zespół posiada już znaczne doświadczenie w tym zakresie.
– Usługa jest już stopniowo wprowadzana. Nadal pracujemy nad systemem, więc jego zdolność do wczesnego wykrywania ewentualnych problemów oraz udzielania serwisom instrukcji odnośnie napraw stale się poprawia. Prace rozwojowe ułatwia fakt, że jesteśmy w stanie wykorzystać te same technologie w różnych produktach AGCO.
W związku z tym, że nowa usługa będzie oferowana w ramach Valtra Connect, klienci nie poniosą żadnych dodatkowych kosztów. Nie będzie też wymagana instalacja nowego sprzętu ani oprogramowania. Obecni klienci Valtra Connect będą zatem mogli bez problemu uzyskać dostęp do usługi. Oczywiście korzystanie z nowej usługi jest całkowicie dobrowolne.
Źródło: Valtra