To już czwarta generacja popularnego ciągnika.
Pod maską Valtry T znajdziemy 6-cylindorwy silnik Sisu AGCO Power, który w zależności od modelu rozwija moc od 155 do 250 KM. Za spełnianie rygorystycznych norm emisji spalin Tier IV Final odpowiada system SCR z katalizatorem DOC. Układ wtryskowy wyposażony jest w system common rail firmy Bosch o ciśnieniu wtrysku równym 2 tys. barów.
Valtra daje szeroki wybór przekładni. W zależności od modelu w nowych ciągnikach serii T użytkownik może wybrać przekładnie typu Power Shift z pełną automatyką lub przekładnię bezstopniową. W prostszych wersjach Active i Versu traktorzysta ma do dyspozycji 30 biegów w obu kierunkach. Modele Direct z bezstopniową skrzynią CVT mają trzy tryby pracy przekładni – domyślny, manualny i automatyczny. W tym ostatnim trybie traktorzysta ustawia żądaną prędkość jazdy, a przekładnia tak steruje pracą silnika by ograniczyć do minimum jego obroty, co wpływa na oszczędność paliwa.
WOM wyposażony jest w 3 prędkości obrotowe –540 750 i 1000 obr./min. Układ hydrauliczny wyposażony w pompę typu load sensing standardowo na ma wydajność 110 l/min a w opcji producent oferuje pompę o wydatku 160 l/min. TUZ uniesie maszynę o masie 9,5 tony a na przednim podnośniku można zawiesić ciężar o masie 5,1 tony.
O komfort jazdy dba nowa amortyzowana oś, ze zwiększonym prześwitem. Takie rozwiązanie w połączeniu z amortyzacją kabiny i pneumatycznym siedziskiem traktorzysty sprawia, że jazda nawet po nierównych drogach gruntowych nie jest uciążliwa.Więcej informacji o nowej Valtrze serii T przeczytacie Państwo w najbliższym wydaniu "top agrar Polska".