Nasz Czytelnik postanowił zbudować sprzęgło, które umożliwi rozłączenie napędu. W tym celu wykonał tzw. wolne koło ze sprzęgłem kłowym. Gdy sprzęgło jest rozłączone, koło pasowe sprężarki obraca się na łożysku, a wał sprężarki pozostaje nieruchomy. Gdy sprężarka ma pracować, trzeba przesunąć pierścień z kłami.
Ruchomy pierścień ma zatrzask kulowy, który utrzymuje jego położenie w stałym miejscu. Sprzęgło można obsługiwać tylko na wyłączonym silniku. Przed modernizacją alternator napędzany był od wału kompresora. Teraz przeniesiony został na lewą stronę silnika i napędzany jest z podwójnego koła pompy wody.
Jeśli Ty także modernizujesz maszyny zgłoś swoje pomysły do naszego konkursu wynalazków. Pula nagród w tegorocznej edycji wynosi aż 20 000 zł.
Formularz zgłoszenia: kliknij TUTAJ
StoryEditor
Wynalazki rolników: sprzęgło kłowe kompresora w MF 255
W ciągnikach Massey Ferguson 255 nie można wyłączyć kompresora układu pneumatycznego. Przyspiesza to zużycie podzespołu i generuje koszty napraw.