Na lotnisku ciągniki będą użytkowane zarówno latem, jak i zimą. Od października do kwietnia oba ciągniki Xerion będą wyposażone w pługi wirnikowe do śniegu. Posłużą głównie do odśnieżania pasów startowych, płyt postojowych i innych tras w porcie lotniczym. „Przewidujemy, że każda maszyna będzie wykorzystywana łącznie przez 300 godzin w roku”, mówi Roland Pachtner, komendant straży pożarnej w porcie. W przypadku intensywnych opadów śniegu czas pracy może jednak ulec znacznemu wydłużeniu. W szczytowych okresach Fritz Glatzer i jego współpracownicy będą musieli usuwać z pomocą każdej maszyny 3000 ton śniegu na godzinę. Pod względem objętości odpowiada to 20 000 wanien napełnionych wodą. Silniki o mocy 530 KM będą wówczas pracować na pełnych obrotach.
Bezpieczeństwo ma zasadnicze znaczenie w każdym porcie lotniczym. W przeciwieństwie do rolnictwa o sposobie wykorzystania ciągników Xerion nie decydują wyłącznie warunki pogodowe. Dużą rolę odgrywają również przemieszczające się statki powietrzne. Sytuacja bardzo szybko ulega zmianie. W związku z tym w maszynach zamontowano szereg urządzeń do komunikacji radiowej. Dzięki temu operatorzy są w stałym kontakcie z wieżą kontrolną.
Warto wspomnieć, że austriacka spółka Bundesbeschaffung GmbH (BBG) planuje zakup sześciu kolejnych ciągników Xerion 5000. Wspomogą one funkcjonowanie innych portów lotniczych w kraju.
StoryEditor
Xerionem po wiedeńskim lotnisku
Dwa duże ciągniki Claas Xerion 5000 wyposażone w szereg narzędzi od kilku tygodni są wykorzystywane w międzynarodowym porcie lotniczym Wiedeń-Schwechat. Obie maszyny wyprodukowane w Harsewinkel mają żółty lakier i opony przeznaczone do użytku w warunkach miejskich.