
Czy wiesz, że nazwa serii pochodzi od połączenia dwóch słów? Chodzi oczywiście o: FOR i TERRA (teren), czyli ciągnik przystosowany do trudnego terenu. Pierwsze Forterry oparto na ciągnikach z serii Unified III, których pierwsze prototypy pochodzą jeszcze z 1974 roku. Pierwotnie Forterra miała metalową maskę, którą w 2000 roku zastąpiono plastikową. Podobnie jak inne modele, Forterra była również nośnikiem wielu innowacji czeskiego producenta, m.in. w zakresie ograniczania emisji spalin od etapu Stage IIIA przez IIIB aż do obecnego etapu IV. W tym roku nowe wersje ciągników Forterra ciągnika: innowacje obejmują hamulce z hydroboosterem, a model HD jest nawet wyposażony w hamulce pneumatyczne, resorowaną przednią oś.
Swego rodzaju prezentem urodzinowym dla tego modelu są kolejne unowocześnienia wprowadzane przez producenta w tym roku. Nowa gama modeli Forterra wykorzystuje bardziej efektywne układy hamulcowe, a największą innowacją jest przekładnia ECO 40, która utrzymuje silnik (wersji Forterra HSX i HD) w optymalnych obrotach (1750 obr/min) przy wyższej prędkości (do 40 km/h). Dzięki temu ciągniki oszczędzają nawet do 18% koszty utrzymania – w zależności od wykonywanej działalności. Modele są dodatkowo wyposażone w nową deskę rozdzielczą i kabinę o podwyższonej szczelności.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć prezentującej, jak zmieniła się seria traktorów Zetor Forterra.