Nowy traktor - Zetor Major HS właśnie wprowadzany jest na rynek. Pod maską pracuje czterocylindrowa jednostka o pojemności 2,9 litra i mocy 76 KM. Największą zmianą jest skrzynia biegów, która dysponować będzie 24 przełożeniami w przód i 12 w tył. Dotychczasowa konfiguracja przekładni (cztery zakresy i trzy grupy) została wzbogacona o dwustopniowy wzmacniacz momentu obrotowego PowerShift. Dodatkowo traktor w wersji HS zyskał hydrauliczny rewers (PowerShuttle), który pozwala zmieniać kierunek jazdy nawet pod obciążeniem. Do poziomu 40 km/h podwyższono również maksymalną prędkość jazdy. Minimalna prędkość wynosi teraz 0,5 km/h. W zakresie prędkości roboczych 4-12 km/h producent oferuje 6 przełożeń.
Przypomnijmy, że dotychczas Zetor oferował Majora z czterocylindrowym silnikiem, który dysponował mocą 61 lub 76 KM. Za przekazanie momentu obrotowego z silnika na koła odpowiadała 12-biegowa przekładnia z maksymalną prędkością 30 km/h. Te traktory zyskały nowe oznaczenie – Major CL.
Modernizacji poddano również kabinę. W nowym Majorze HS znaleźć można przebudowaną kolumnę kierowniczą (regulowana w dwóch kierunkach), odświeżoną deskę rozdzielczą i nowe siedzenie. Kabina zyskała również wygodniejsze siedzenie dla pasażera. Standardowo traktor wyposażony jest w osiem reflektorów roboczych. Kolejnym elementem, jaki zmieniono w nowej wersji Majora jest układ skrętu kół przednich. Dzięki zastosowaniu uchylnych błotników udało się zmniejszyć promień skrętu traktora do poziomu 3,9 m. Producent zwiększył też pojemność zbiornika na paliwo – do 120 litrów.
Pierwsze traktory z serii Major pojawiły się na rynku w 2013 roku i szybko znalazły się w czołówce najbardziej popularnych ciągników w naszym kraju. Major w wersji HS dostępny będzie w Polsce najprawdopodobniej już w marcu przyszłego roku i ma przekonać do siebie rolników ceniących wyższy komfort pracy.