Starostwo postąpiło w tej sprawie zgodnie z obowiązującymi przepisami. Ustawa z 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (DzU z 2018 r., poz. 1747), która dotyczy tej sprawy, ustala uproszczone zasady prowadzenia postępowań w sprawie budowy dróg. Uproszczenie to polega, między innymi na tym, że decyzje wyrażające zgodę na budowę są obwieszczane (w gminie, na stronach ich Biuletynu Informacji Publicznej). Ustawa przewiduje również, że właściciele nieruchomości, na których ma zostać wybudowana droga mogą być zawiadamiani o wydaniu decyzji na adres ujawniony w katastrze.
Podkreślić należy, że to właściciel nieruchomości zobowiązany jest do aktualizacji danych zawartych w katastrze. Podsumowując, starosta mógł wydać decyzję wyrażającą zgodę na budowę drogi i obwieścić o jej wydaniu publicznie i dodatkowo zawiadomić właścicieli o decyzji i to na adresy ujawnione w katastrze, także wtedy, gdy adresy te były nieaktualne.
adw. Mikołaj Pomin