Program „Na Własne Konto” jest realizowany w trakcie jednego tygodnia ferii zimowych w formie zajęć dodatkowych z przedsiębiorczości i ekonomii oraz II semestru roku szkolnego. Uczniowie poprzez zabawę i gry edukacyjne poznają podstawowe pojęcia i narzędzia ekonomiczne, takie jak zasady oszczędzania i funkcjonowania banków, nowoczesne formy poszukiwania pracy czy też sposoby na to, aby rozwijać swoje kompetencje pod względem przyszłego wyboru własnej ścieżki zawodowej. Głównym założeniem programu, który na terenach wiejskich realizowany jest już po raz piąty, jest umożliwienie uczniom lepszego startu w dorosłe życie.
Dlaczego zajęcia w ramach „Na Własne Konto” cieszą się taki zainteresowaniem? Ich głównym założeniem jest to, aby praktyczną wiedzę przekazywać młodzieży w atrakcyjny oraz ciekawy sposób.
W trakcie zajęć uczniowie odwiedzają lokalnych przedsiębiorców, tworzą własne biznesplany i podczas ćwiczeń rozwiązują problemy, z jakimi spotykają się małe firmy. Następnie gimnazjaliści wykorzystują zdobytą wiedzę w praktyce przygotowując pracę konkursową. Najlepsze szkoły oraz uczniowie otrzymują nagrody.
Celem projektu Fundacji EFRWP jest przede wszystkim poszerzenie wiedzy ekonomicznej uczniów oraz kształtowanie w nich podstaw przedsiębiorczości. Podczas zajęć gimnazjaliści uczą się także, jak ważne dla ich przyszłości jest świadome zaplanowanie swojej ścieżki zawodowej.
Obecnie Fundacja EFRWP realizuje już V edycję programu „Na Własne Konto” – do tej pory wzięło w nim udział 10000 uczniów z ponad 550 gmin z całej Polski. Jakie są jego efekty? Uczniowie, nauczyciele i studenci, którzy uczestniczyli w projekcie bardzo wysoko oceniają jego organizację, przyjętą formę zajęć oraz przygotowane przez specjalistów materiały dydaktyczne. Aż 90 proc. z nich uważa, że udział w „Na Własne Konto” w całości seplenił ich oczekiwania. Zajęcia mają także duży wpływ na zwiększenie motywacji uczniów do dalszej nauki i chęci pogłębienia wiedzy z zakresu ekonomii.
źródło: EFRWP
Więcej informacji na stronie: www.efrwp.pl