Nowa seria 300 ma tradycyjny system omłotu (bęben + odrzutnik) i separacji (5 lub 6 klawiszy), seria 400 różni się zastosowaniem systemu APS zawierającego dodatkowy bęben przyspieszający, natomiast najwyższa seria i jedyny model Tucano 570 APS Hybrid wyposażony jest w rotorowy wytrząsacz. Łącznie w ofercie jest 7 modeli. Wszystkie kombajny zyskały górny wysyp ziarna pozwalający opróżniać zbiornik z prędkością nawet 105 l/s. Co ważne zbiornik wyposażono w elektryczny system zamykania pokrywy, co wpłynie na wygodę użytkowania. Chcąc dopasować kombajn do taktyki odbioru zboża można go wyposażyć w rurę wyładowczą o dowolnej długości i związanej z tym wysokości wysypu.
Wszystkie kombajny Claas Tucano współpracują z silnikiem Mercedesa o pojemności 7,7 l. W zależności od modelu generuje on moc od 245 do 354 KM. Nowością jest tylna osi napędzana z dwóch silników umieszczonych centralnie, a także opcjonalny układ centralnego smarowania. Kombajny mają elektrohydraulicznie przestawiane klepisko wraz z hydraulicznym sprzęgłem przeciążeniowym.
Istotnym atutem jest nowa kabina, zapewniająca wysoki komfort pracy. Siedzisko jest wentylowane. Naokoło kombajnisty znajduje się wiele praktycznych schowków, z których część może być klimatyzowana i służyć jako chłodziarka. Na pokładzie zainstalowano automatyczną klimatyzację i automatykę oświetlenia. Głównym elementem kabiny obok kierownicy, którą łatwo zastąpić systemem autopilot jest standardowy terminal Cebis. Wyświetlacz ma przekątną 8,4 cala i cechuje się podobną obsługą jak w innych maszynach Claas. Nowe Tucano ma kamerę cofania uruchamianą automatycznie podczas jazdy wstecz. W opcji dostępny jest system Profi Cam z możliwością montażu dodatkowych 4 kamer i monitora.
Szerszy opis nowych modeli zamieścimy w kolejnym wydaniu „top technika Premium”, które ukaże się wraz z wrześniowym numerem „top agrar Polska”
beb