Podczas żniwnego pokazu New Holland zaprezentował kombajn CH7.70, którego koncepcja pracy łączy konwencjonalny omłot z separacją ziarna za pomocą dwóch rotorów.
Wydajny omłot
Młocarnia wyposażona jest w bęben młócący o średnicy 600 mm, co wraz z łatwym w obsłudze segmentowym klepiskiem pozwala na przejście ze zbioru jednej rośliny na drugą w czasie krótszym niż 20 minut. Prędkość roboczą bębna można regulować z kabiny za pomocą hydraulicznej przekładni bezstopniowej, co umożliwia kombajniście w prosty sposób dostosować prędkość do uprawy roślinnej i warunków na danym polu. Podczas omłotu znać o sobie daje system Opti-Thresh, który dostosowuje parametry pracy do stanu uprawy roślinnej i jej dojrzałości poprzez zmianę położenia tylnego segmentu klepiska. Nie są do tego wymagane żadne narzędzia. Odsunięcie górnego segmentu od bębna sprawia, że proces omłotu przebiega delikatniej, co poprawia jakość słomy.
Po opuszczeniu poprzecznego bębna młócącego skoszona masa trafia na podwójny rotor. Jak zaznacza firma, system Twin Rotor zapewnia wydajny i delikatny omłot oraz redukcję ilości popękanego ziarna. Specjalnie zaprojektowany system dwóch rotorów o średnicy 21 cali i długości 3,45 m zapewnia separację na powierzchni około 2,9 m2. Przy przejściu ze zbioru jednej uprawy roślinnej na zbiór drugiej, w systemie wymagane są tylko niewielkie modyfikacje, co przekłada się na wyjątkową wszechstronność kombajnu.
45 lat tradycji
– Opracowaliśmy model CH7.70 specjalnie z myślą o profesjonalnych rolnikach oraz firmach świadczących usługi, którym potrzebny jest kombajn zapewniający najwyższą wydajność w każdych warunkach oraz niskie koszty eksploatacji maszyny. Nowy model CH7.70 cechują wszystkie zalety doskonałej technologii separacji ziarna Twin Rotor o 45-letniej tradycji oraz najlepszej technologii omłotu: najwyższa w klasie wydajność, wysoka jakość ziarna i słomy, wszechstronność przy zbiorze wielu upraw roślinnych, niezawodność i niskie koszty eksploatacji. Ta unikatowa koncepcja otwiera erę technologii Crossover Harvesting marki New Holland – wyjaśnia Lars Skjoldager Sørensen odpowiedzialny za rozwój gamy kombajnów New Holland.
Praca w różnych warunkach
W kombajnie CH7.70 można stosować hedery Varifeed o szerokości do 9,15 m, w tym również ich najnowszą wersję o szerokości 8,53 m, która została stworzona specjalnie pod kątem tej serii kombajnów. Pochylenie płyty czołowej przenośnika pochyłego można regulować mechanicznie, aby zapewnić dopasowanie do zespołu żniwnego, a tym samym ustawić kąt dla różnych zespołów żniwnych, w celu zapewnienia płynnego przepływu masy żniwnej przy zbiorze każdej uprawy roślinnej i zwiększenia przepustowości.
W kombajnie zastosowano, kaskadowy system czyszczenia ziarna, Triple-Clean, który dzięki wprowadzeniu dodatkowej kaskady pośrodku podsiewacza zwiększa wydajność czyszczenia nawet o 15%.
Jak informuje New Holland model CH7.70 sprawdza się również przy pracy na pochyłościach dzięki systemowi SmartSieve, który automatycznie kompensuje boczne pochylenie do nawet 25%, zapewniając równomierne obciążenie sit, a tym samym równomierne czyszczenie. System steruje również pracą sit w oparciu o prędkość obrotową wentylatora i wielkości ziaren. Ponadto system Opti-Fan automatycznie kompensuje wahania prędkości ziarna na koszu sitowym, gdy maszyna pracuje na zboczach. Zmniejsza prędkość wentylatora podczas jazdy pod górę, aby żadne ziarno nie zostało utracone z tyłu kombajnu, natomiast podczas zjeżdżania z góry, prędkość wentylatora jest zwiększana, aby zapobiec przeciążeniu sit.
Wersja kombajnu Laterale zapewnia wydajną pracę na stromych stokach – tu zastosowano automatyczny system poziomowania całej maszyny, który kompensuje boczne pochylenie na stokach nawet do 18%.
Cursor napędza hybrydę
W produkowanym w Płocku modelu CH7.70 zastosowano silnik FPT Cursor 9 o mocy 374 KM (o 34 KM więcej niż w modelu CX6.90). Dzięki zastosowaniu technologii HI-eSCR 2 spełnia on wymogi normy emisji spalin Stage V. Kombajn CH został zaprojektowany z myślą o ułatwieniu codziennych prac konserwacyjnych - ograniczają się one do przesmarowania czterech punktów smarowania. Ponadto, oferowana standardowo wydłużona, trzyletnia gwarancja (1200 roboczogodzin silnika), która swym zakresem obejmuje silnik, układ przeniesienia napędu i układ neutralizacji spalin, oraz 600-godzinny okres między przeglądami dalej redukują koszty eksploatacji kombajnu.