StoryEditor

Brazylia będzie zaspokajać chiński apetyt

Pojawił się plan budowy kolei, która połączy Brazylię z portami Peru. U jego podstaw leży idea skrócenia drogi w zaopatrzeniu rynku chińskiego w surowce eksportowe Brazylii.
06.03.2016., 11:03h

Zamiast wozić  kukurydzę i soję szlakami kołowymi i szosami w kierunku południowych czy północnych portów Brazylii, rozważa się dostarczenie tych surowców, a także rudy, cukru i ryb koleją w do portów peruwiańskich.

Może cała idea brzmi nieco niedorzecznie, ale wymusza ją życie: tylko jeden z regionów Brazylii – Mato Grosso – który jest „tylko” taki jak Polska, Niemcy, Słowacja i Czechy razem wzięte, może dostarczyć 150 mln t soi i kukurydzy rocznie. A północne porty Brazylii mogą „przerobić” zalewie połowę tej ilości. Pozostałe regiony kraju również coraz częściej produkują nadwyżki eksportowe, a wąskim gardłem pozostaje logistyka.

Koszty kolejowej inwestycji miałyby wynieść  7 mld euro. Budowa miałaby ruszyć w 2018 r. i być skończona w 2025 r. Tego typu plany nie należą do utopijnych; wszak sam Egipt w 2015 r. poszerzył  kanał Sueski w ciągu tylko jednego roku, choć początkowo planowano na to aż trzy lata.

Top Agrar
Autor Artykułu:Top Agrar
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
23. grudzień 2024 09:05