25 lat maszyn rolniczych John Deere
John Deere – Rolimpex Maszyny Rolnicze powstało w 1999 roku. Jubileusz uczczono uroczystą galą, która miała miejsce w Poznaniu w Hotelu Andersia, gdzie John Deere Polska miało zaszczyt gościć przedstawicieli lokalnych władz, partnerskich firm, uczelni i innych podmiotów, mediów branżowych, jak również przedstawicieli najwyższego managementu Regionu drugiego firmy JD, jej dealerów i pracowników, w tym tych którzy z marką John Deere związani są od początku jej funkcjonowania w Polsce.
Zobacz także: John Deere rozwija ofertę dla producentów bydła mlecznego i mięsnego!
Pracownicy, którzy tworzyli biznes nad Wisłą, na początku jako pracownicy firmy Rolimpex S.A, następnie John Deere-Rolimpex Maszyny Rolnicze Sp. z o.o. a potem już przedstawiciele John Deere Polska otrzymali pamiątkowe statuetki.
- Z sentymentem wspominam modele dużych ciągników, serii 7000 i 8000, które wtedy oferowaliśmy, a do tego nieśmiertelny kombajn John Deere 2256, który nadal spotykam na polach kiedy jeżdżę po Polsce - podkreśliła Katarzyna Mrzygłód Division Business Manager John Deere Polska. - Nie mogę też nie wspomnieć o ciągników John Deere 6010, który teraz uchodzi za klasyk - dodaje.
Historia John Deere w Polsce
W czasie gali przypomniano historię marki. John Deere to działaność firmy Rolimpex S.A., która na początku oferowała maszyny tej marki w Polsce w latach 90-tych XX w.
W 1999 r. powstało joint venture John Deere Polska. W 2004 r. John Deere przejął 100 procent udziałów i skupił się na budowaniu sieci dealerskiej.
W 2012 r. przeniesiono działalność firmy do nowej siedziby w podpoznańskiej miejscowości Tarnowo Podgórne, gdzie powstało nowoczesne centrum biurowo szkoleniowe. To tutaj po dziś dzień szkoli się m.in. pracowników sprzedaży i serwisu nie tylko z Polski, ale też innych krajów regionu.
Perspektywy na przyszłość
- Osiągnięcia firmy najlepiej oceniać z perspektywy, czego dokonał Alex Sayago Vice-President A&T Sales & Marketing Region 2. Podkreślił on, że John Deere Polska to jeden z najlepszych oddziałów w całym Regionie 2. Potwierdza to wysoki udział w rynku wynoszący ok. 30 proc. oraz fakt, że polski oddział John Deere będzie najprawdopodobniej najbardziej dochodowym rynkiem w Regionie 2 w roku fiskalnym 2024. Według Alexa Sayago ostatnie 35 lat rozwoju Polski, w tym 25 lat John Deere Polska i 10 lat JD Financial, daje solidne podstawy, aby być dumnym i odważnym w formułowaniu planów, otwartym na wychodzenie ze swojej strefy komfortu i na to co przyniesie przyszłość. Według niego to mocne fundamenty, na których można budować sukces w kolejnych 25 latach - czytamy w informacji.
Opr. Bernat Patrycja na podst. inf. prasowej
Fot: John Deere