– Na poziomie globalnym firma New Holland zamknęła rok uzyskując stabilne wyniki, co potwierdza siłę naszej marki. Celem naszych działań w 2021 roku będzie konsolidacja naszej wizji marki oferującej pełną gamę asortymentu – stwierdził Carlo Lambro, prezydent marki New Holland. Tyle ogółów. Zobacz, jak wypadło podsumowanie roku w poszczególnych regionach.
Ameryka Północna: 454 dealerów, 809 punktów sprzedaży
Segment ciągników rolniczych w Ameryce Północnej odnotował 17% wzrost w stosunku do roku 2019. Siłą napędową były modele o mocy poniżej 100 KM. Segment mocy od 40 do 100 KM odnotował 10% wzrost, a sprzedaż w segmencie ciągników o mocy poniżej 40 KM wzrosła niemal dwukrotnie. W grupie kombajnów przyrost wyniósł 1%, a pras i sieczkarni niemal 8%. Udział marki New Holland w segmencie ciągników i kombajnów nie zmienił się, a lekko zwiększył w gronie pras i sieczkarni.
Ameryka Południowa: 109 dealerów, 365 punktów sprzedaży
Pandemia nie zatrzymała rolnictwa w Ameryce Południowej, także kryzys związany z suszą i powodziami tego nie zmienił. Warto zauważyć, że w tym rejonie cyfryzacja diametralnie zmienia sposób pracy, a wysokie ceny towarów wymuszają na rolnikach znaczny wzrost wydajności. Na tym kontynencie New Holland odnotował 4% wzrost na rynku ciągników , kombajny spadły o 1%, a w segmencie pras i sieczkarni spadek 20%. Marka New Holland zwiększyła jednak swoje udziały we wszystkich segmentach, szczególnie w grupie kombajnów i ciągników.
Azja, Środkowy Wschód i Afryka: 712 dealerów, 2435 punktów sprzedaży
To region gdzie pandemia i związany z nią brak pracowników zwiększył znaczenie mechanizacji, a rosnące ceny płodów rolnych zachęciły rolników do kupna nowych maszyn. New Holland osiągnął wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach, dla ciągników i kombajnów przyrost dwucyfrowy, a w przypadku sieczkarni 9%. Marka New Holland zwiększyła swój udział rynkowy w segmencie kombajnów oraz pras i sieczkarni, oraz ustabilizowała pozycję w segmencie ciągników.
Australia i Nowa Zelandia: 67 dealerów, 131 punktów sprzedaży
W Australii rząd wprowadził ulgi podatkowe dla rolników, by promować inwestycje i rozwój, dzięki czemu łączny wolumen sprzedaży wzrósł we wszystkich segmentach o dwucyfrowa wartość (kombajny, opryskiwacze, maszyny z napędem na 4 koła, maszyny dużej mocy), ciągniki o ponad 13%, kombajny o ponad 23%, a prasy i sieczkarnie o niemal 30%. – Nasze udziały rynkowe w segmencie ciągników nie uległy zmianie, natomiast wzrosły w segmencie pras i sieczkarni oraz kombajnów – mówił Lambro.
Europa: 460 dealerów, ponad 1032 punktów sprzedaży
Kluczowym regionem dla New Holland jest Europa. W 2020 roku europejski rynek sprzętu rolniczego bardzo ucierpiał, wielkość rocznej sprzedaży we wszystkich segmentach spadła, pomimo gospodarczego ożywienia w wielu krajach w drugiej połowie roku. W tym kontekście marka New Holland zamknęła rok z jedynie nieznacznie obniżonym ogólnym udziałem w rynku i zachowała swoją pozycję lidera na rynkach takich jak Włochy, Polska, Dania, Belgia, Holandia, Portugalia i Ukraina. Lockdown spowodował, ze łączny wolumen sprzedaży w Europie zmalał. W segmencie ciągników spadek wyniósł około 4%, kombajnów ponad 7%, a pras i sieczkarni ponad 12%.
Plan na 2021 rok
– W 2021 roku naszym strategicznym celem jest dalsze budowanie naszej pozycji jako marki zapewniającej kompleksowe usługi poprzez wzmacnianie naszej roli jako dostawcy pełnej gamy asortymentu, obsługującego wszystkich klientów i spełniającego ich potrzeby poprzez ugruntowane zaangażowanie w zrównoważony rozwój oraz osiągającego w zakresie wielkości sprzedaży taką przewagę w dziedzinie zbiorów, jaką uzyskaliśmy pod względem techniki i wydajności produkcyjnej – mówi Sean Lennon, wiceprezydent marki New Holland na Europę.
Marka New Holland stale inwestuje w dalsze udoskonalanie i poszerzanie swojej oferty o nowe gamy produktów, modele i innowacje. Oto maszyny, które wejdą na rynek w pierwszej połowie 2021 roku.
Ciągnik na metan
– Odgrywamy rolę pioniera w zakresie innowacyjnych rozwiązań wspierających zrównoważony rozwój już od prawie 14 lat. Opracowaliśmy model gospodarstwa niezależnego energetycznie, pokazując, w jaki sposób system zamkniętej pętli pomiędzy produkcją rolną a generowaniem energii może uczynić rolnictwo neutralne pod względem emisji CO2 czy nawet charakteryzować się ujemną emisją – przynosząc znaczne korzyści dla naszych klientów. W tym roku wykonujemy kolejny krok pozwalający zmienić tę koncepcję w rzeczywistość, bo nasz zasilany metanem ciągnik dołącza do gamy maszyn marki New Holland – dodaje Lambro.
Pierwszy zasilany metanem ciągnik T6 zaprezentowano na targach Agritechnica w 2019 roku, a w 2021 roku ma osiągnąć swoją pełną dostępność rynkową. Testy polowe dobiegają końca, a w pierwszej połowie roku pierwsze wyprodukowane jednostki dostarczone zostaną do wybranych klientów w Niemczech, Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii i krajach Beneluksu – wszystkich kluczowych rynków dla ciągnika T6, na których produkcja biogazu stoi na zaawansowanym poziomie. Zasilany metanem ciągnik dołączy do gamy maszyn New Holland do końca roku i dostępny będzie dla wszystkich klientów w Europie oraz na innych rynkach na świecie.
Koncern rozszerza strategię, dzięki nowej umowie partnerskiej z włoskim producentem wina Barolo Fontanafredda, w ramach projektu, którego celem jest uzyskanie bezemisyjnej pracy maszyn w winnicach. Marka New Holland oraz FPT Industrial testują w tamtejszych winnicach nowy ciągnik zasilany biometanem, wywodzący się ze standardowego modelu New Holland TK. Jednostką napędową jest silnik FPT Industrial F28. Ciągnik testowany w winnicach Fontanafredda zasilany jest biometanem, a jego zadaniem jest uzyskanie pierwszego na świecie wina wyprodukowanego całkowicie bez emisji dwutlenku węgla.
W ramach drugiej współpracy marka New Holland, wraz z włoskim producentem narzędzi – firmą Nobili, opracowała koncepcję elektryfikacji narzędzi dla winnic i sadów. Łączy ona ciągnik marki New Holland T4.110V z zewnętrznym generatorem prądotwórczym, kompatybilnym z technologią AEF High Voltage. Jako pierwsze tego typu rozwiązanie w branży, generator napędzany przez WOM ciągnika jest jedynym źródłem energii zasilającym nowy elektro-opryskiwacz i elektro-mulczer. Ta innowacja została wyróżniona nagrodą Innowacja Technologiczna 2020/21 na targach EIMA International.
Hybrydowy kombajn
Kombajn CH7.70 Crossover Harvesting łączy w sobie technologię separacji ziarna Twin Rotor z technologią konwencjonalnego omłotu. ZOBACZ WIĘCEJ
Szersza oferta pras
Koncern poszerza ofertę pras BigBaler 1290 High Density o nowy model z pakowaczem. Maszyna jest wyposażona w trzy 3-palcowe widły pakowacza wykonane ze wzmocnionych komponentów. Producent podkreśla, że nowy model z osiąga taki sam poziom ogólnych zdolności przerobowych i wydajności, co modele BigBaler 1290 High Density CropCutter. Warto podkreślić, że prasa BigBaler 1290 High Density swoją premierę miała na targach Agritechnica 2019, gdzie nagrodzono technologię wiązania LoopMaster – WIĘCEJ.
Kolejna „szóstka”
Ciągnik T6.160 Dynamic Command z 6-cylindrowym silnikiem to kolejna z wprowadzanych do oferty maszyn. Pisaliśmy o niej TUTAJ.
Umowa z Maschio Gaspardo
Oferta maszyn towarzyszących marki New Holland zostanie poszerzona o nowe głębosze i kompaktowe brony talerzowe dostarczane przez Maschio Gaspardo oraz montowany z tyłu pielnik rzędowy umożliwiający usuwanie chwastów pomiędzy rzędami. SPRAWDŹ
Zmiany w ładowarkach
Firma informuje, że udoskonalone zostały również ładowarki kołowe z serii D. Udoskonalenia objęły układ napędowy, układ chłodzenia i kabinę. Innowacją jest nowy tryb inteligentnej pracy, zapewniający nawet 10% oszczędności paliwa w maszynie. Na dalsze oszczędności przełożyć ma się wydłużenie okresów międzyserwisowych z 500 do 1000 godzin. W kabinie zamontowano 8-calowy kolorowy wyświetlacz z ekranem dotykowym, nowe, konfigurowalne przyciski szybkiego dostępu w zasięgu ręki operatora. Firma zaznacza, że dzięki trybowi samopoziomowania manewrowanie widłami jest proste i odbywa się równolegle do podłoża. Skala obciążenia została opracowana w taki sposób, aby monitorować ilość przenoszonego materiału, natomiast system monitorowania ciśnienia w oponach zapewnia, że opony są zawsze sprawne i odpowiednio napompowane, zmniejszając zużycie paliwa oraz samych opon.