StoryEditor

Nowa generacja ładowarek teleskopowych Faresin

Włoski producent zaprezentował dziś ładowarkę FS 7.32 Compact, pierwszą z nowej gamy ładowarek teleskopowych FS Faresin  Industries. Maszynę mogliśmy podziwiać jedynie na ekranach, bo prezentacja odbyła się za pośrednictwem Internetu.
06.10.2021., 22:10h

Zespół projektowy FS kierowany przez prezesa Sante  Faresina oraz jego córki Silvię i Giulię, odpowiednio wiceprezesa i kierownika operacyjnego firmy Faresin Industries od podstaw opracował model FS 7.32 Compact, aby odpowiedzieć na coraz większy popyt i rosnącą świadomość ekologiczną we wszystkich sektorach.

Początek serii FS

Pierwszym modelem nowej gamy FS jest FS 7.32, kompaktowa ładowarka teleskopowa  o maksymalnym  udźwigu  3,2 t  i  maksymalnej wysokości podnoszenia 7,1 m. Ładowarkę charakteryzuje kąt skrętu 37°, w połączeniu z promieniem skrętu wynoszącym 3,8 m, dla maszyny o rozstawie osi 2,95 m. Ładowarka dostępna jest w dwóch wersjach, standardowej i obniżonej "Low Cab" z zaledwie 2,06 m w najwyższym punkcie kabiny.

Mocniejsze i oszczędniejsze silniki

Zmniejszenie wpływu na środowisko, obniżenie zużycia, a jednocześnie poprawa wydajności to cele, którymi kierowano się w konfiguracji jednostki napędowej. W nowej gamie dostępnych jest aż pięć 4-cylindrowych silników Deutz od 2,9 do 3,6 l o mocy od 55,4 do 100 kW. Wszystkie są zgodne z przepisami dotyczącymi emisji spalin Stage V dzięki technologii oczyszczania spalin z wykorzystaniem katalizatora utleniającego (DOC) lub mocznika (SCR) i filtra cząstek stałych (DPF).

Aby zaspokoić zmienne zapotrzebowanie na moc związane z konkretnymi zastosowaniami ze zoptymalizowanymi krzywymi momentu obrotowego dla wysokich osiągów i szybkiej dostępności mocy przy niskim zużyciu wszystkie silniki są wyposażone w układ common rail, turbodoładowanie czy intercooler. Producent zdecydował się również na wydłużenie okresów międzyobsługowych do 1000 godzin.

Nowe ładowarki Faresin mogą się również pochwalić funkcją "AutoStop", który wyłącza silnik, gdy operator wstaje z fotela, a następnie włącza go ponownie, również autonomicznie, po powrocie.   Z kolei hydrauliczny wentylator chłodnicy automatycznie dostosowuje prędkość obrotową w zależności od temperatury, a funkcja zmiany kierunku pracy zapewnia skuteczną regulację temperatury ze zmniejszonym zużyciem, szczególnie w zakurzonych środowiskach.

Producent zaznacza, że nowy układ silnika i podzespołów zapewnia wygodny dostęp do wszystkich punktów kontrolnych konserwacji.

Tylko hydrostat

Wszystkie wersje FS 7.32 są wyposażone w przekładnię hydrostatyczną Ecodrive. Istnieją dwa rozwiązania: jednozakresowa z prędkością 0-30 km/h (dla konfiguracji Dynamic) oraz dwubiegowa pozwalająca osiągnąć maksymalną prędkość 40 km/h przy jednoczesnym zmniejszeniu przełożenia do zadań wymagających większej przyczepności. Rozwiązanie to występuje w wersjach Performance i Excellence.

Mechanizm różnicowy można również wybrać w zależności od przeznaczenia maszyny. Dostępne są dwa rozwiązania: osie z automatyczną blokadą mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu 45% oraz zaawansowane rozwiązanie ze 100% hydraulicznie sterowaną blokadą mechanizmu różnicowego.

Inteligentny układ hydrauliczny

Podobnie w zakresie obiegu oleju hydraulicznego firma pozwala na wybór spośród dwóch rozwiązań:  pompy zębatej lub pompy tłokowej o zmiennym wydatku. Wraz z wprowadzeniem elektronicznego systemu zarządzania możliwe jest jednoczesne programowalne sterowanie kilkoma działaniami wysięgnika. Wydajność systemu zwiększa obecność zaworu  Ecofast,  który pobiera olej wydobywający się z cylindra podczas schodzenia wysięgnika, poprawiając ruchy wysięgnika nawet przy niskich prędkościach przy znacznych oszczędnościach na zużyciu paliwa. Ta sama logika została przyjęta w przypadku zaworu regenerującego, który optymalizuje czas wysięgania poprzez ponowne zużycie oleju wydobywającego się z podnośników. Ich kombinacja jest programowalna przez tego samego operatora za pomocą FS Display lub FS Selector.

Wygodna kabina

Projektanci zmienili wnętrze kabiny. Położenie elementów sterujących zostało całkowicie przeprojektowane, aby ich obsługa była bardziej intuicyjna. Rezultatem jest harmonijny układ elementów sterujących, pogrupowany według logiki funkcjonalnej na desce rozdzielczej, która została całkowicie zmieniona pod względem układu i kolorów. Kierownica ma regulowaną wysokość, aby dostosować się do operatora.

Wszystkie informacje są teraz gromadzone na wyświetlaczu FS, 7-calowym, antyrefleksyjnym kolorowym ekranie dotykowym, umieszczonym na prawym maszcie. Parametry pracy silnika, wykresy obciążenia i inne dodatkowe funkcje, takie jak radio w kabinie, elementy sterujące klimatyzacją, sterowanie reflektorami itp., są teraz widoczne w jednym miejscu.

Fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym jest wyposażony w joystick FS na prawym podłokietniku, który łączy polecenia sterujące wysięgnika teleskopowego. Szybkie ruchy na nierównym lub nierównym podłożu są bezpieczniejsze dzięki zintegrowanemu podłokietnikowi. Przełączanie między ekranami i zmiana ustawień odbywa się bezpośrednio na wyświetlaczu FS lub za pośrednictwem FS Selector, intuicyjnego systemu sterowania kołami, również umieszczonego na podłokietniku.

Wszystko zostało zaprojektowane tak, aby zapewnić wyjątkowy komfort operatora. Dostęp do kabiny ułatwia wygodna i bezpieczna platforma z lampą grzecznościową i wewnętrzną deską rozdzielczą LED, które są aktywowane po otwarciu drzwi.

Made in Italy

Projekt FS 7.32 Compact jest wynikiem 20 lat doświadczenia w sektorze teleskopowym i opiera się na systemie przemysłowym, w którym badania i rozwój, produkcja i marketing-komercyjne pracują w jednym zintegrowanym procesie, który stawia klienta w centrum wszystkiego.

Wszystkie elementy konstrukcyjne nowej maszyny, w tym zaawansowane oprogramowanie zarządzające zintegrowanymi czujnikami, zostały w rzeczywistości zaprojektowane, przetestowane i wyprodukowane w zakładzie w  Breganze. 

Nowy FS 7.32 Compact zostanie zaprezentowany publiczności na targach Eima  International w Bolonii, gdzie odwiedzający będą mogli dowiedzieć się więcej o tym technologicznym klejnocie z pierwszej ręki.

Jan Beba
Autor Artykułu:Jan Bebaredaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
21. listopad 2024 23:48