Napęd FPT Industrial
Nowa seria D maszyn New Holland cechuje się niskim zużyciem paliwa dzięki opracowanemu przez FPT Industrial układowi napędowemu. Nowy, 4-cylindrowy silnik F36 o pojemności skokowej 3,6 litra ma moc 82 kW i moment obrotowy 460 Nm. Dla spełnienia norm emisji spalin Stage V producent zdecydował się na układ Hi-eSCR2, wykorzystujący recyrkulację gazów spalinowych o niskim natężeniu przepływu (EGR), selektywną redukcję katalityczną (SCR) i filtr cząstek stałych (DPF). W układzie SCR zamontowano bezobsługowy filtr, który umożliwia utrzymanie kompaktowych wymiarów układu neutralizacji spalin, więc nie ogranicza widoczności.
Ograniczone zużycie paliwa
Do innych funkcji zmniejszających zużycie paliwa należy tryb Eco w wyposażeniu standardowym, który zapewnia automatyczną regulację prędkości obrotowej silnika i ciśnienia w układzie hydraulicznym przy wszystkich pracach, które nie wymagają utrzymania stałej prędkości i mocy, dzięki czemu można oszczędzić nawet 10% paliwa.
Do innych funkcji należy automatyczne włączanie obrotów jałowych, gdy maszyna nie pracuje przez ponad 5 sekund i wyłączanie silnika po 3 minutach bezczynności.
Komfort kierowcy
Ułatwiono także pracę operatora. Kierowca może łatwiej dostać się do kabiny i ma więcej miejsca na nogi podczas obrotu fotela podczas przestawienia z funkcji ładowarki na koparkę. Zmieniono również położenie dźwigni hamulca postojowego i obsługi stabilizatorów, a także układ przycisków na prawej konsoli sterowania dla komfortu operatora.
Wydajność pracy zwiększa nowy przycisk F-N-R (do przodu - położenie neutralne - wstecz) umieszczony na dżojstiku ładowarki oraz nowy przełącznik rolkowy do wydłużenia zasięgu zgłębnika.
Dla komfortu kierowcy w kabinie zamontowano system Bluetooth, dwa nowe złącza USB, zasilanie 12 V na zestawie wskaźników oraz uchwyt na telefon. Producent wylicza, że w kabinie pojawiła się największa w branży, czterokrotnie większa niż w serii C liczba schowków na różne detale.
Bezpieczeństwo w standardzie
Przy obsłudze takiej maszyny konieczne jest zapewnienie bezpieczeństwa, dlatego New Holland wprowadził w nowych koparko-ładowarkach serii D udoskonalenia takie jak bardzo dobra, dookólna widoczność m.in. dzięki nowym tylnym szybom i silnym reflektorom roboczych. Pojawiły się tu także homologowane zabezpieczenia ROPS i FOPS, standardowe zawory zwrotne stabilizatorów, blokada transportowa łyżki podsiębiernej, zawory zwrotne w siłownikach hydraulicznych, opcjonalne zawory zwrotne ładowarki przedniej, zawory zwrotne 4x1/6x1 i manipulator.
opr. jj
fot. firmowe