Jedna z bardziej popularnych przyczep rolniczych Metaltechu, dwuosiowy model DB 14 o ładowności 14 ton zyskał nową opcję wyposażenia dodatkowego – pneumatyczne zawieszenie. Jak podkreśla producent, nowe rozwiązanie zapewnia bezpieczne prowadzenie przyczepy nawet przy 40 km/h połączone z wysokim komfortem jazdy. Ponadto przyczepa „na poduszkach” jest precyzyjnie prowadzona, dzięki czemu zmniejsza się zużycie opon, a tym samym koszty eksploatacji. Warto również podkreślić, że zawieszenie pneumatyczne dobrze współpracuje z podłożem dzięki jednakowemu rozdziałowi obciążenia na wszystkie koła pojazdu. Atutem takiego rozwiązania jest też możliwość podnoszenia i opuszczania przyczepy, np. by precyzyjnie podjechać pod rampę. Służy do tego dźwignia.
Pneumatyczne zawieszenie do DB 14 dostarczyć może firma BPW lub ADR, a jego koszt to 22 tys. zł netto. Zasilanie układu zawieszenia odbywa się z tych samych przyłączy co układ hamulcowy, a ciśnienie zmienia się w zależności od ładowności.
Przyszli właściciele innych przyczep rolniczych z Mirosławca muszą obejść się smakiem, bo DB 14 jest póki co jedynym dwuosiowym modelem z taką opcją wyposażenia. Montaż zawieszenia pneumatycznego jest możliwy w innych przyczepach firmy Metaltech: budowlanych, hakowych, objętościowych oraz DHB z wysoką 160-cm burtą. Producent zaznacza, że jeżeli konstrukcja przyczepy spoza powyższej grupy pozwoli na doposażenie w pneumatyczne zawieszenie, to firma się tego podejmie.
Kosmetyka w RO
Metaltech informuje, że w serii jednoosiowych rozrzutników RO zmieniono wzornictwo i kilka istotnych detali. Skrzynia ładunkowa rozrzutnika RO ma konstrukcję zapewniającą dużą ładowność. Zależnie od modelu, przy wysokości skrzyni w zakresie od 1100 do 1400 mm, może ona pomieścić ładunek o objętości od 8 do 16 m3 w wersji podstawowej (bez nadstaw), istniej możliwość dołożenia nadstaw o wysokości 350 mm.
Zawieszenie standardowo posiada regulację, która umożliwia dopasowanie środka ciężkości w zależności od rodzaju przewożonego materiału, jego masy, współpracującego ciągnika oraz ukształtowania terenu. W rozrzutnikach o mniejszej ładowności zawieszenie dyszla opiera się na resorach piórowych z dodatkowymi odbojami, a przy większych tonażowo rozrzutnikach zawieszenie dyszla jest hydrauliczne. Zapewnia to lepsze tłumienie wstrząsów, łatwiejszą kontrolę pracy, dzięki czemu praca z rozrzutnikiem jest bardziej komfortowa. Amortyzacja hydrauliczna przekłada się na bardziej równomierny rozrzut.