Nową naczepę SKS marki Krampe wyróżniają trzy sposoby rozładunku transportowanych materiałów. Obok tradycyjnego unoszenia skrzyni ładunkowej opróżnić ją można również za pomocą przesuwanej ściany czołowej lub przesuwnej podłogi. Ostatni wariant oparty na naprzemiennie przesuwających się na dnie skrzyni szynach jest szczególnie polecany do rozładunku lepkich towarów, np. wysłodków i kompostu, bo ruchoma podłoga zrywa lepki materiał z boków.
Naczepę z ruchomą podłogą Krampe sprzedaje w wersji 38-tonowej na dwóch osiach jako ciężką wersję terenową lub w wariancie trzyosiowym do transportu drogowego. Ta oferuje większą pojemność, wynoszącą obecnie około 60 m³. Inżynierowie opatentowali tu przede wszystkim zasadę łączenia ruchomej podłogi z funkcją wywrotu. W SKS można najpierw przesuwać materiał do tyłu, a następnie rozpocząć przechylanie. Po „oderwaniu się” ładunek znacznie łatwiej zsuwa się z wywrotki. Operatorzy mogą w dowolnym momencie przełączyć się z trybu ruchomej podłogi na tryb przechylania.
Obniżony środek ciężkości podczas przechylania, przez przesunięcie części ładunku do tyłu przed rozpoczęciem przechylania, zapewnia stabilność przy wysokich prędkościach rozładunku. To umożliwia rozładunek niemal w każdych warunkach terenowych, w tym w niskich budynkach.
Wywrotka Heavy Duty
Do typowych prac ziemnych producent oferuje wywrotkę Heavy Duty 550 z płaską podłogą i osią tandemową. Ten model wypełnia lukę między seriami SK i Halfpipe. HD 550 łączy w sobie zalety typowej przyczepy skorupowej z do piasku i żwiru z możliwością przewożenia i łatwego rozładunku gleby, zboża czy kiszonki. Stożkowy korpus umożliwia łatwiejsze zsuwanie się materiału i zapewnia dodatkową stabilność dzięki masywnemu słupkowi. Błotniki mogą wychylać się na bok i dostosowywać do indywidualnego rozmiaru koła.
Osie BPW mają standardową specyfikację i są przystosowane do różnych typów opon. Samo podwozie jest dostępne w czterech różnych typach specyfikacji: standardowe sprężyny paraboliczne, zawieszenie pneumatyczne, kompensacja hydrauliczna i podwozie tandem z belką kroczącą w asymetrycznym układzie.
Dzięki obniżonej o 10 cm konstrukcji w porównaniu z SK 550, wywrotka HD 550 zapewnia lepszą stabilność i zmniejsza ryzyko przewrócenia się w trudnym terenie – informuje producent. Siłownik teleskopowy jest umieszczony przed przednią osią. Firma podkreśla, że w przeciwieństwie do tradycyjnego projektu, HD 550 zwiększa udźwig o ponad 25%. Przyczepę można zamówić z nadwoziem w pełnej specyfikacji Hardox, tj. z podłogą o grubości do 10 mm i bokami do 8 mm. Przy dopuszczalnej masie całkowitej 22 t przy 40 km / h Heavy Duty 550 oferuje techniczną ładowność ok. 25 ton do pracy na miejscu. Objętość transportowa wynosi 12,4 m³ lub 16,1 m³ zgodnie z SAE 221.