Firma Krampe postanowiła rozwiązać ten problem. Owocem pracy inżynierów jest nowa naczepa SKS 30/1050, która pozwala na wywrotu ładunku oraz opróżnianie skrzyni za pomocą sytemu ruchomej podłogi.
Naczepa na pierwszy rzut oka przypomina standardowe rozwiązania spotykane w transporcie ciężarowym. Model SKS wyposażony jest w skrzynie ładunkową wykonaną aluminium. Ściany boczne wykonane są materiału komórkowego o przekroju 40 mm, co zapewnia stabilność i wytrzymałość konstrukcji. Jednak najciekawsze jest to, co zastosowano w podłodze naczepy.
Model SKS 30/1050 wyposażony jest w ruchomą podłogę. Takie rozwiązanie pozwala na wyładowywanie materiału za pomocą ruchomych listew, które wprawiane są w ruch za pomocą siłowników hydraulicznych umieszczonych pod spodem podłogi naczepy. Listwy wykonują naprzemienne ruchy (podobne do wytrząsaczy klawiszowych w kombajnie), co pozwala na wyładunek materiałów, które stwarzają duży opór na ścianach skrzyni, przez co opróżnienie przez kiprowanie jest utrudnione. Nie oznacza to, że SKS 30/1050 nie może opróżniać skrzyni w ten sposób.
Jak zaznacza producent wykorzystanie naczepy SKS 30/ 1050 pozwala na bezpieczny wyładunek opornych materiałów, takich jak np. mokry kompost czy ziemia. Przyczepa umożliwia także załadunek np. kostek słomy czy siana, co doskonale widać na filmie producenta.
Przyczepa przeszła intensywne testy podczas transportu buraków cukrowych oraz odpadów poprodukcyjnych. SKS był wykorzystywany przez spółdzielnię LMZ Zeil West transportującego surowiec do bawarskiej cukrowni.