Pierwsze ładowarki teleskopowe marki JCB pojawiły się na rynku nieco ponad 40 lat temu i jak wiemy, tylko z założenia przypominają współczesne konstrukcje. Wyposażenie dzisiejszych maszyn to wysoka półka, za czym w parze idą bardzo dobre osiągi. Obecnie popularnym trendem w rozwoju ładowarek teleskopowych jest zastosowanie napędu elektrycznego, dlatego także brytyjski producent sukcesywnie poszerza bazę maszyn o zerowej emisji E-Tech.
Ładowarka elektryczna
Model 525-60E wykorzystuje dwa silniki elektryczne, jeden 17 kW do układu napędowego dla czterech kół, a drugi 22 kW napędza pompę zębatą o stałej wydajności, zapewniając maksymalny przepływ 80 l/min. Przepływ jest proporcjonalny do położenia joysticka, a koniec podnoszenia jest kontrolowany przez elektrohydrauliczny blok zaworów, z regeneracją hydrauliczną przy opuszczaniu i wsuwaniu wysięgnika.
Akumulator litowo-jonowy 96 V jest w stanie zapewnić pracę przez cały dzień. Co ważne, silnik napędu jazdy zamiast tradycyjnego układu hamulcowego wykorzystuje hamowanie regeneracyjne, uzupełniając w tym czasie akumulator. Funkcja regeneracji hamulców wyłącza się automatycznie po całkowitym naładowaniu akumulatora. Podobnie układ hydrauliczny doładowuje akumulator w trakcie opuszczania wysięgnika, zmniejszając zapotrzebowanie na moc i wydłużając godziny pracy. Maszyna ma ładowarkę pokładową, pozwalającą na pełne naładowanie akumulatora w ciągu 8 godzin przy użyciu standardowego źródła zasilania 240 V, 16 A. Do szybkiego ładowania (35 minut) można użyć opcjonalnej ładowarki JCB. Wymiary zewnętrzne są takie same, jak w przypadku modelu z silnikiem Diesla, a 525-60E ma taki sam zewnętrzny promień skrętu wynoszący 3,7 m. Maksymalny udźwig wynosi 2500 kg, z maksymalnym obciążeniem 2000 kg przy pełnej wysokości podnoszenia 6 m.
Rodzinna firma, założona przez Josepha Cyrila Bamforda, obecnie na całym świecie zatrudnia 12 tys. osób, ma 22 zakłady w pięciu krajach i 750 dealerów w 2000 lokalizacjach.
Nowości z branży budowlanej
Rodzinna firma założona przez Joseph Cyril Bamforda obecnie na całym świecie zatrudnia 12 tys. osób, ma 22 zakłady w pięciu krajach i 750 dealerów w 2000 lokalizacjach. W tym roku JCB wyprodukowała również 750-tysięczną koparko-ładowarkę. Na konferencji prasowej obok elektrycznej ładowarki teleskopowej światło dzienne ujrzały także inne elektryczne konstrukcje JCB.
Elektryczna minikoparka
Do zaprezentowanej przed kilkoma laty minikoparki 19C-1E z napędem elektrycznym E-Tech JCB oferuje nowe wyposażenie –przeszkloną kabinę. To nie jest popularna opcja, ale firma twierdzi, że zwiększy to atrakcyjność w krajach o chłodniejszym i wilgotniejszym klimacie. Maszyna będzie korzystać z tej samej przestronnej kabiny, co spalinowe 1-2-tonowe modele JCB i będzie wyposażona w elektryczny podgrzewacz zapewniający natychmiastowe ciepło w celu odparowania szyb i ogrzania środowiska pracy kabiny dla operatora.
Elektryczna wywrotka
JCB wprowadza na rynek swoją pierwszą w historii wywrotkę elektryczną o udźwigu 1 tony. Zasilana jest energią z akumulatora litowo-jonowego i zaprojektowana do pracy w pomieszczeniach, pod ziemią i na obszarach wrażliwych na emisje. Wozidło elektryczne 1TE to trwała, kompaktowa maszyna z pełnym stalowym koszem i wytrzymałym przegubowym podwoziem. Maszyna zastępuje indywidualne silniki kół hydrostatycznej 1T-2 konwencjonalnymi osiami napędowymi i skrzynią ładunkową, aby zapewnić stały napęd na wszystkie koła. Silnik hydrauliczny o mocy 7 kW dostarcza napęd do skrzyni ładunkowej, a druga pompa hydrauliczna jest używana do zasilania standardowego obwodu hydraulicznego maszyny, do sterowania i podnoszenia skrzyni. Zasilanie zapewniają dwa akumulatory litowo-jonowe o mocy 5 kWh, które mogą zapewnić pracę na pełną zmianę podczas normalnego użytkowania. Akumulatory mogą być ładowane z konwencjonalnego źródła zasilania, z dostępnymi kablami 110 V i 230 V. Ponadto opcjonalna uniwersalna ładowarka JCB może służyć do szybkiego ładowania akumulatorów w celu wydłużenia czasu pracy.
Elektryczny transporter
JCB wprowadziło także elektryczną wersję popularnego gąsienicowego transportera HTD-5 Dumpster, poszerzając gamę w pełni elektrycznych modeli E-Tech. Dodatek napędu elektrycznego sprawia, że maszyna nadaje się do zastosowań miejskich i wewnętrznych, które wymagają niskiego poziomu hałasu i zerowej emisji spalin. Wózek jest również wyposażony w zupełnie nowy, opcjonalny system jezdny SmartStep, zapewniający większą wszechstronność, bezpieczeństwo i komfort operatora. Ta funkcja odcina zasilanie od gąsienic, jeśli operator zejdzie ze stopnia podczas ruchu, ale nadal umożliwia zasilanie skipu i hydrauliki. Gdy SmartStep jest złożony, cała hydraulika jest włączona, a operator może iść za nim. Silnik elektryczny 9kW zapewnia prędkość jazdy do 3km / h, a maksymalny czas ładowania to dwie godziny. Udźwig 500 kg i 1450 mm prześwitu pod pojazdem.
Szybka ładowarka i stacja ładowania
JCB opracował nową szybką ładowarkę uniwersalną, kompatybilną z obecnymi i przyszłymi modelami elektrycznymi E-Tech. Współpracując z układami elektrycznymi maszyn od 48 V do 96 V i powyżej, uniwersalna ładowarka JCB oferuje przyszłościowe rozwiązanie do szybkiego ładowania poza pojazdem, aby umożliwić rozszerzoną wydajność pracy z konstrukcjami akumulatorowymi i maszynami przemysłowymi.
JCB wprowadza także na rynek gamę zasilaczy, aby wspierać rozwijającą się linię w pełni elektrycznych maszyn - oferujących zerową emisyjność zasilania elektrycznego dla zdalnych i miejskich projektów budowlanych. Skrzyni wyposażona jest w cztery lub osiem akumulatorów o pojemności 23 lub 46 kWh. Do podłączenia jest wyjście jednofazowe 8 kW/10 kVA. Solidna rama 1,0 m3 z możliwością układania w stosy, z kieszeniami na widły dla łatwej obsługi.