New Holland wprowadza opatentowany, inteligentny układ hamulcowy przyczepy w modelach T6 AutoCommand i T7 AutoCommand. Wyróżniona srebrnym medalem na targach Agritechnica innowacja poprawia stabilność jazdy ciągnika z przyczepą podczas hamowania, szczególnie na śliskiej, luźnej nawierzchni i w ten sposób zwiększa stabilność przy pracach transportowych oraz polowych. Układ zapewnia synchronizację procesu hamowania ciągnika wraz z przyczepą przy redukcji prędkości jazdy ciągnika z wykorzystaniem przekładni napędowej i bez użycia hamulców.
Podczas hamowania zestawu ciągnika z przyczepą za pomocą przekładni napędowej i standardowych hamulców przyczepy, szczególnie na drodze o luźnej nawierzchni lub znacznym nachyleniu, pęd i masa przyczepy będą oddziaływały na ciągnik. Ta siła pchająca może spowodować najeżdżanie przyczepy na ciągnik i w efekcie doprowadzić do utraty stabilności całego zestawu i tym samym niebezpiecznej sytuacji.
Inteligentny układ hamulcowy przyczepy wykrywa zmniejszenie się prędkości jazdy ciągnika i przy użyciu zamontowanego w przekładni napędowej czujnika momentu obrotowego oblicza siłę hamowania. Następnie elektronicznie sterowany zawór hamulcowy przyczepy automatycznie załącza hamulce przyczepy, aby zmniejszać prędkość jazdy przyczepy z taką samą szybkością jak prędkość jazdy ciągnika. Automatyczne hamowanie zapobiega popychaniu ciągnika przez przyczepę, znacznie zwiększa stabilność i zapobiega najeżdżaniu przyczepy na ciągnik. W przyczepie nie są konieczne żadne modyfikacje.
Sterowane i zsynchronizowane hamowanie zespołem ciągnika, i przyczepy za pomocą inteligentnego układu hamulcowego przyczepy sprawia, że droga hamowania zespołu pojazdów jest taka sama jak droga hamowania samego ciągnika, a operator w tym przypadku musi jedynie zmniejszyć prędkość jazdy.
StoryEditor
Inteligentny układ hamulcowy
W ciągnikach serii T6 i T7 AutoCommand New Holland wprowadził inteligentny układ hamulcowy do przyczep. Ma to zapewnić wysoką stabilność i bezpieczeństwo w transporcie. Na czym polega?