Ursus informuje, że zasadniczym celem nawiązywanej współpracy jest stworzenie europejskiej homologacji, wdrożenia i sprzedaży pojazdów elektrycznych i elektryczno-wodorowych w oparciu o technologię Dongfeng i europejskie doświadczenie polskiego producenta. Umowa dopuszcza również możliwość produkcji uzgodnionych modeli nad Wisłą. Co ważne, strony deklarują, że bliższa współpraca powinna rozpocząć się jeszcze w bieżącym roku i być kontynuowana w kolejnych latach. Planowana transakcja, jeśli dojdzie do skutku, korzystnie wpłynie na realizację planu restrukturyzacyjnego lubelskiej spółki.
Założona w 1969 roku i mająca siedzibę w Wuhan Grupa Dongfeng, w tym spółka matka Dongfeng Motor Corporation jest jedną z największych chińskich grup samochodowych z łącznymi aktywami wynoszącymi 240,2 miliarda RMB (141,7 mld zł) i zatrudniającą 176 tysięcy pracowników. Jej główna działalność obejmuje produkcję całej gamy pojazdów użytkowych, samochodów osobowych, zespołów samochodowych, części i komponentów, maszyn i wyposażenia oraz innych produktów i usług związanych z samochodami. Dongfeng od wielu lat jest znaną marką w Chinach i cieszy się dużym uznaniem na całym świecie.
Pojazdy użytkowe obejmują pełną gamę serii, w tym średnie, ciężkie, lekkie, mini-ciężarówki i wersje do zastosowań specjalnych. Pojazdy osobowe obejmują samochody osobowe, SUV-y, MPV, mini-CV, itp. Ponadto Grupa Dongfeng produkuje również różne pojazdy bezemisyjne, w tym pojazdy HEV, pojazdy wyłącznie elektryczne i na gaz ziemny. Koncern chwali się, że do końca 2014 roku dostarczył na rynek łącznie 26,6 mln pojazdów. Warto zaznaczyć, że DFM ma potężną bazę badawczo-rozwojową w szczególności w Chinach, Szwecji, Niemczech i innych krajach. Jednostki te są zaangażowane we wspólne badania i rozwój oraz w innowacje techniczne i zastosowania w przemyśle.