Nowe silniki Kuboty
Jednostki napędowe serii 9 marki Kubota o pojemności 5,02 l są skierowane bezpośrednio do producentów samobieżnych opryskiwaczy oraz wozów paszowych. Według producenta sprawdzą się również w agregatach prądotwórczych itp. wolnostojących urządzeniach.
Zobacz także: John Deere dogadał się z firmą Elona Muska!
Charakterystyka silnika Kubota
Maksymalna moc 210 KM osiągana jest przy 2200 obr./min. Choć generownaa moc może się wydawać zbyt duża, jak na czterocylindrową jednostkę, Kubota twierdzi, że mieści się w granicach możliwości silnika.
Producent informuje również, że przez modułowy format bloku, łatwo można dodać kolejne dwa cylindry, jeśli potrzebna będzie większa moc.
Wodorowy silnik Kubota
Firma zaprezentowała również 3,8-litrowy silnik wodorowy. Jednostka testowana jest obecnie z japońskim producentem agregatów prądotwórczych Denyo. Bazuje na istniejących silnikach Kubota o zapłonie iskrowym, stosowanych w wózkach widłowych, zwykle zasilanych LPG, metanem lub benzyną.
Aby poradzić sobie z kapryśnym wodorem, dodano turbosprężarkę i dokonano rozległych modyfikacji kolektorów oraz wtryskiwaczy. Największym jednak wyzwaniem jest obecnie przechowywanie paliwa w pojeździe.