Silnik pilarki MS 500i nie ma gaźnika ani modułu zapłonu. Paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do skrzyni korbowej poprzez zawór wtryskowy. Ilość paliwa, czas wtrysku i czas zapłonu są obliczane automatycznie. Oprócz zewnętrznego czujnika temperatury urządzenie ma czujnik ciśnienia i temperatury na silniku. Mierzy ciśnienie otoczenia przy rozruchu i temperaturę silnika oraz ciśnienie w skrzyni korbowej podczas pracy. Sterownik przetwarza te wartości, które dostosowują system do warunków użytkowania. W efekcie paliwo jest optymalnie dozowane. Dzięki temu pilarka z silnikiem o pojemnosci 79,2 cm³ może się pochwalić wysokim momenem obrotowym i wydajnością silnika od początku pracy.
Potwierdzeniem może być fakt, że łańcuch piły w zaledwie 0,25 sekundy przyspiesza od 0 do 100 km/h. Konstruktorzy zadbali też o korzystny stosunek mocy do masy urządzenia,który kształtuje się na poziomie 1,24 kg/kW. Pilarka o masie 6,2 kg dysponuje mocą 6,8 KM. To duże ułatwienie, szczególnie dla zawodowych drwali.
Najnowszy model pilarki Stihl wyposażony jest także w system antywibracyjny, który w punktach uchwytu redukuje drgania generowane przez silnik i piłę. Model MS 500i może współpracować z prowadnicą o długości 50, 63 lub 71 cm. Pilarka MS 500i będzie dostępna w przyszłym roku w cenie około 1600 euro.
StoryEditor
Piła z elektronicznym wtryskiem paliwa
Pilarka Stihl MS 500i, to pierwsza na świecie masowo produkowana piła łańcuchowa z elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa – podkreśla producent.