Dzięki wspólnemu projektowi "Combined Powers", Krone i Lemken koncentrują się nie tylko na rozwoju autonomicznych pojazdów, ale też na procesach roboczych, wprowadzając różne rozwiązania w kraju i za granicą. Wyniki testów terenowych w latach 2022 i 2023 dają podstawy do dalszego rozwoju różnych pojazdów i jednostek wykonawczych.
Przedni podnośnik z WOM
Funkcjonalność autonomicznej tzw. jednostki procesowej została znacznie zwiększona dzięki zintegrowaniu przedniego podnośnika z wałkiem WOM. Oznacza to, że dostępne są teraz dwa oddzielne, inteligentne miejsca na osprzęt. Taka kombinacja może być wykorzystywana na użytkach zielonych i w rolnictwie. Przykładowo dla firmy Krone, specjalizującej się w użytkach zielonych, zastosowanie kombinacji przód-tył znacznie poprawia wydajność koszenia. Pierwsze efekty uzyskano podczas pracy kosiarki czołowej Krone EasyCut F 320 w połączeniu z kosiarką Butterfly EasyCut B 950 Collect. Z kolei firma Lemken wykorzystuje dodatkową funkcję szczególnie w uprawie ścierniska i podczas siewu, gdzie wały i przednie zbiorniki można łatwo zamontować i szybko ruszyć do pracy.
Napęd spalinowo-elektryczny
VTE – czyli autonomiczne jednostki procesowe były rozwijane, uwzględniając łatwość konserwacji i wygodę użytkowania sprzętu. Równie istotne jest udoskonalanie napędu spalinowo-elektrycznego. Nowa generacja maszyn dysponuje mocą 170 kW/230 KM i jest wyposażona w układ sterowania 4 kół z oponami o dużych rozmiarach, co maksymalizuje siłę uciągu, a przy tym ogranicza nacisk na podłoże. Układ transportowy zaprezentowany na targach Agritechnica 2023 korzysta z dyszla (VTS = system transportowy pojazdu). Można nawet pracować z narzędziami montowanymi z przodu.