StoryEditor

Volvo wprowadza elektryczne ciężarówki

W przyszłym roku przewoźnicy i firmy budowlane w Europie będą mogli zamawiać elektryczne wersje samochodów ciężarowych Volvo. Oznacza to, że od 2021 roku Volvo Trucks będzie oferować pełną gamę samochodów ciężarowych o dużej ładowności z elektrycznym układem napędowym.
14.11.2020., 13:11h

Volvo Trucks przeprowadza obecnie testy elektrycznych (akumulatorowych) samochodów ciężarowych o dużej ładowności Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX, które będą używane w transporcie regionalnym i podczas prac budowlanych w miastach Europy.

300 km na akumulatorze

Maksymalna masa zestawu drogowego w przypadku tych pojazdów będzie wynosić do 44 ton. W zależności od konfiguracji akumulatorów możliwy zasięg wyniesie nawet 300 km. Sprzedaż pierwszych elektryków rozpocznie się w przyszłym roku, a produkcja masowa w roku 2022. Napędzane energią elektryczną samochody Volvo będzie można spotkać w transporcie dystrybucyjnym, regionalnym, wywozie odpadów i pracach budowlanych w miastach. Na trasy długodystansowe póki co najlepszym rozwiązaniem będą wersje spalinowe.

Ogniwa wodorowe

Pojazdy elektryczne do trudnych zadań i długodystansowych przewozów ciężkich ładunków pojawią się w najbliższych latach. Będą to samochody ciężarowe o większym zasięgu wyposażone w akumulatory i ogniwa paliwowe. Volvo Trucks zamierza rozpocząć sprzedaż elektrycznych samochodów ciężarowych napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi po 2025 roku. Celem Volvo Trucks jest zaoferowanie do 2040 r. całej gamy produktów niekorzystających z paliw kopalnych. Większość firm transportowych będzie wprowadzać pojazdy elektryczne stopniowo. W praktyce wiele z nich będzie miało mieszaną flotę samochodów ciężarowych zasilanych różnymi paliwami w okresie przejściowym. Firma informuje, że podwozia są zaprojektowane tak, aby były niezależne od zastosowanego układu napędowego. Klienci będą mogli zakupić kilka samochodów ciężarowych Volvo z tego samego modelu, z tą różnicą, że niektóre są elektryczne, a inne napędzane gazem lub olejem napędowym.

Głównym zadaniem szwedzkiej firmy jest ułatwienie przejścia na pojazdy zelektryfikowane. Oferowane rozwiązania obejmują planowanie tras, pojazdy o prawidłowej specyfikacji, wyposażenie do ładowania, finansowanie i serwis. Producent podkreśla, że długoterminowe bezpieczeństwo, wraz z globalną siecią dealerów i warsztatów serwisowych, będzie ważniejsze niż kiedykolwiek.

forum top agrar

Jan Beba
Autor Artykułu:Jan Bebaredaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.
Pozostałe artykuły tego autora
Masz pytanie lub temat?Napisz do autora
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ
29. październik 2024 13:20