Rozwiązanie SmartService 4.0 wykorzystuje system wideokomunikacji. Dzięki temu, chcąc szybko rozwiązać problem przy maszynie lub wyregulować ją – nie trzeba czekać na przyjazd serwisu. Wystarczy włożyć specjalne okulary (VR) z mikrokamerą i wyświetlaczem. Ich zadaniem jest rejestracja i przekazywanie obrazu, w tym przypadku do serwisu producenta.
Na tej podstawie siedzący za biurkiem specjalista może sprawnie udzielić wskazówek – bez konieczności przyjeżdżania na pole. Atutem okularów VR jest możliwość sterowania wyświetlaczem i kamerą za pomocą komend głosowych.
Aby skomunikować się z serwisem Amazone, oprócz użycia okularów VR można skorzystać z urządzeń z systemem Android lub iOS, takich jak tablet czy smartfon. Za pomocą systemu SmartService 4.0 można prowadzić szkolenia. W tym celu po założeniu specjalnych okularów kursant widzi maszynę w formacie 3D. Odwzorowany w wirtualnej rzeczywistości model może służyć jako baza w nauczaniu specjalistów sprzedaży, a nawet mechaników.
Platforma serwisowa umożliwia dwustronną wymianę danych (zdjęcia, filmy, nagrania dźwiękowe, pliki tekstowe). W efekcie serwis może przesłać, np. zdjęcie z zaznaczeniem odpowiedniego przewodu.
Fot. firmowe
StoryEditor
Zdalny serwis? To możliwe!
Pomoc w naprawie lub regulacji skomplikowanej maszyny bez konieczności przyjazdu serwisanta proponuje firma Amazone.