
Jak dziś radzić sobie z biznesem mlecznym w trudnych czasach inflacji? – takie pytanie postawili organizatorzy Akademii Mlecznego Biznesu w Opalenicy (woj. wielkopolskie). Firmy De Heus, Dairymaster i Lallemand podkreślały, że w przyszłości mleko trzeba będzie produkować jeszcze efektywniej, czego wyrazem była tajemnicza walizka... z 1 mln zł!
– To zysk, który potencjalnie mogliby wygenerować uczestnicy spotkania, gdyby tylko poprawili wydajność krów średnio o 0,5 l/dzień – wyjaśniali organizatorzy.
Popyt na mleko rośnie
Pytanie, czy obserwowany wysoki popyt na mleko się utrzyma i pozwoli na rozwój gospodarstw w obliczu wielu obecnych wyzwań?
– Nabiał wpływa na utrzymanie ok. 1 mld ludzi. Dochód każdej co siódmej osoby na świecie jest związany z produkcją mleka. Co więcej, białko zwierzęce w przyszłości będzie kluczowe do wyżywienia rosnącej populacji ludzi – mówił Łukasz Wyrzykowski z IFCN. Na podstawie danych z ponad 100 krajów organizacja wyliczyła, że całkowita wartość konsumencka nabiału na świecie to ponad 800 mld dolarów, z czego ponad 100 generuje 20 koncernów. Mleko produkowane jest przez ok. 121 mln gospodarstw, ze śre...