– Naszemu związkowi, ale i całemu sektorowi produkcji wołowiny brakuje strategii. Jesteśmy trochę jak maluch na niemieckiej autostradzie z napisem „robim, co możem". Stąd inicjatywa stworzenia strategii sektora wołowiny „Polska Wołowina 2022”. W skład Rady wchodzi 6 organizacji reprezentujących hodowców, producentów oraz przetwórców. Aktualnie chcemy wspólnie wyłonić firmę, która będzie odpowiedzialna za opracowanie tego projektu. Zgodnie z założeniami strategia ma umożliwić zdobycie i wdrożenie nowych narzędzi koniecznych do rozwoju naszej branży.
Dysponując wspomnianą strategią, jako związek będziemy przygotowywać plany własnego rozwoju. Dla mnie jego wyznacznikiem powinno być dążenie do wspomnianej powtarzalności jakościowej mięsa na rynku wewnętrznym– mówi Jacek Zarzecki, nowy prezes PZHiPBM w rozmowie z „top agrar Polska”.
Jak promować krajową wołowinę, by Polacy jedli jej więcej, a Zachód więcej za nią oferował? Czy Polska hodowla bydła mięsnego powinna iść w kierunku poprawy umięśnienia, z myślą o konsumpcji wołowiny wysokiej jakości, czy cech użytkowych w kontekście poprawy materiału hodowlanego? Jak związek zamierza się zmieniać, by odpowiedzieć na potrzeby hodowców bydła mięsnego i zmieniające się realia rynku? Na te i wiele innych pytań można znaleźć odpowiedź w wywiadzie w najnowszym kwietniowym wydaniu „top bydło”.
mj
Fot. Jajor