Do zaprzyjaźnionego warsztatu trafił Case IH z usterką przedniej osi marki Carraro z amortyzacją. Rolnika niepokoiły coraz silniejsze wycieki oleju spod uszczelniaczy przedniego mostu oraz nierówna, powodująca drgania praca.
Zablokowana blokada
Pierwszym z powodów niewłaściwej pracy przedniego mostu okazały się zbyt duże luzy na krzyżakach przekazujących napęd z osi na koła. Wprawdzie elementy te zużywają się w trakcie pracy, ale przy przebiegu ciągnika poniżej 10 tys. godzin przy normalnym użytkowaniu nie powinny się wybijać w tym stopniu. Demontując kolejne podzespoły, szukano przyczyny.
Podczas demontażu drugiego koła zwrócono uwagę na niepoprawne ułożenie krzyżaków obu półosi, które powinny pracować równo. Najprawdopodobniej wskutek niewłaściwie wykonanej wcześniejszej naprawy nie zadbano o to, na skutek czego praca krzyżaków się nie zgrywała i powodowała bicie, szczególnie podczas skrętu.
Drugim powodem usterek przedniej osi był zbyt gęsty olej zastosowany w osi, wlany przez poprzedniego właściciela omyłkowo lub celowo, by zredukować wycieki. Skutkiem zbyt dużej lepkości oleju było sklejenie tarczek mechanizmu blokady pr...